Flytte fra sjælland til jylland?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. marts 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen der sidder derude med erfaringer omkring flytning fra sjælland til jylland, eller omvendt?

Jeg har to piger på 5 og 3 år  

De har ikke samme far og min ældstes har jeg et rigtig godt forhold til. Jeg har drøftet med ham at jeg virkelig ønsker at flytte til jylland, hvor min storebror bor og min kæreste med. Han har sagt fint og overvejer selv om han skulle tage springet og flytte med, hvilket jo bare er skønt hvis han gjorde 

Men min yngstes far og jeg havde et meget turbulent forhold, og efter jeg endelig turde at tage skridtet og forlade ham, har vi ikke rigtig kunne enes og det er først efter N er startet i børnehave at vores samarbejde er blevet bedre. ( det er halvanden år siden vi gik fra hinanden)

Han bor stadig hos sine forældre efter bruddet, skifter hele tiden uddannelse/job hen af vejen og har N hos hans forældre når han har hende hver anden weekend.

Jeg frygter virkelig at han eksplodere og søger om bopælsretten og hvad hans chancer er for at vinde?

Jeg ønsker så brændene at flytte, også inden min ældste skal starte i skole til næste år.. (suk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

roenlund

Jeg mener at reglerne er at du skal melde ham at du flytter min 6 uger før, han kan så gøre indsigelse men mener ikke han kan bestemme,  su kan blive pålagt alle omkostninger ved transport til samvær da det er dig der flytter, jeg tror ikke flytning alene vil kunne være grund nok til at han for bopæl.

Anmeld

23. marts 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Er der nogen der sidder derude med erfaringer omkring flytning fra sjælland til jylland, eller omvendt?

Jeg har to piger på 5 og 3 år  

De har ikke samme far og min ældstes har jeg et rigtig godt forhold til. Jeg har drøftet med ham at jeg virkelig ønsker at flytte til jylland, hvor min storebror bor og min kæreste med. Han har sagt fint og overvejer selv om han skulle tage springet og flytte med, hvilket jo bare er skønt hvis han gjorde 

Men min yngstes far og jeg havde et meget turbulent forhold, og efter jeg endelig turde at tage skridtet og forlade ham, har vi ikke rigtig kunne enes og det er først efter N er startet i børnehave at vores samarbejde er blevet bedre. ( det er halvanden år siden vi gik fra hinanden)

Han bor stadig hos sine forældre efter bruddet, skifter hele tiden uddannelse/job hen af vejen og har N hos hans forældre når han har hende hver anden weekend.

Jeg frygter virkelig at han eksplodere og søger om bopælsretten og hvad hans chancer er for at vinde?

Jeg ønsker så brændene at flytte, også inden min ældste skal starte i skole til næste år.. (suk)

Tror på ingen måder han ville kunne få bopæl da han bor hos sine forældre og ikke har en stabil indkomst. Men du skal melde flytning til ham senest 6 uger før

Anmeld

23. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har gået og tænkt det igennem længe og vil selv tilbyde ham at stå for transporten da jeg stadig har venner og familie på sjælland, som jeg så kan bruge weekenden på at besøge også tage pigerne med hjem søndag.

Men frygter stadig han ville vinde og jeg frygter så meget for N hvis han gjorde.

Han er en mand med mange problemer, specielt sociale, og roder sig altid ud i problemer og hænger til dels stadig fast i teenage livet.

en af de mange grunde til vores problemer er hans fortid med stoffer og inden vi gik fra hinanden fandt jeg en pose med hvidt indhold i hans jakke lomme.

Jeg frygter han stadig er i det miljø og det nok ville komme mere til udtryk når han engang får sit eget sted og så skal have N uden hans forældres "opsyn" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.