Hej allesammen
Vi kom i den forfærdelige situation at vores søn blev indlagt torsdag den 13/3 uden at vi kunne få af vide hvad han fejlede først fredag aften fandt vi ud af at det er en meget sjælden sygdom som hedder Kawazaki og som er en sygdom der angriber blodbanerne omkring hjertet og der kan komme udposninger på blodårerne ved hovedkranspulsåren.
Derfor ringede jeg til min fredag til min A-kasse da jeg skulle have været mødt op til sidst dag på en 5 dags kursus.
Jeg fortæller om situationen og hun siger at jeg jo ikke har ret til barnets første sygedag og derfor nok bliver nød til at sygemelde mig selv.
Det gør jeg så. Det trækker ud med vores indlæggelse. Kommer dog på overlog (altså hjem til os selv) onsdag d. 19/3. Vi skal til tjek med ham igen om fredagen og der snakker jeg med en socialrådgiver om hvad jeg skal skrive som årsag til min sygdom eller om der er andre muligheder.
Jeg regner med at vi ville blive udskrevet samme dag, men det bliver vi ikke han er på åben indlæggelse. Torsdag den 27/3 skal han tjekkes igen og derfor har jeg endnu ikke raskmeldt mig.
Socialrådgiveren mente egentlig ikke jeg skulle være sygemeldt da jeg jo ikke var syg. Men kunne godt gå med til at hvis jeg raskmeldte mig i fredag, så kunne skrive Roskilde syge som årsag.
Men da min søn ikke er 100% rask endnu og helst ikke skal i vuggestue mere end et par timer og vi skal til tjek igen torsdag så jeg kan jo ikke rigtig stå tilrådighed når jeg passer ham.
Nå mit endelige spørgsmål er kan man være sygemeldt og vælge ikke at få udbetalt sygedagpenge. Min familie og svigerfamilie har sagt at de vil hjælpe mig økonomisk så jeg ikke skal bøvle med kommune og A-kasse oven i alt det andet.
Anmeld