Hej alle.
Så blev der, efter mangen overvejelser, oprettet en bruger her på siden, i håb om at kunne modtage ét godt råd eller to.
Sagens essens, er i bund og grund ret simpel. Min kone, som jeg elsker overalt på jorden, er simpelthen ikke aktiv i opdragelsen af vores fælles datter på næsten 2 år.
Jeg er frustreret og ved simpelthen ikke hvilket ben jeg skal stå på, og jeg kan mærke at et bristepunkt nærmer sig. Det er ligegyldigt hvilken sammenhæng opdragelsen er i, så virker hun ærligt talt fuldstændigt ligeglad.
Et eksempel er ved bordet når vi spiser. Jeg vil ikke have at min datter sidder og smider med maden, kaster med tallerkner eller kopper med vand/mælk i, råber og skriger eller skaber sig, vi sidder ved bordet for at spise og hygge os, ikke for at skabe os.
Når datteren og jeg spiser alene, uden mor, er der ingen problemer. Hun kender grænsen og ved hvornår far mener at nok er nok.
Når mor er med, er det helt anderledes, der gøres alt for at komme ned og lege, og sætter jeg grænser, bliver jeg den store stygge ulv, som skal skældes ud (Dette kan jeg sagtens finde mig i, min datter er centrum)
Når vi fælles snakker om det, kan mor let se, at det er nødvendigt at hun er lidt mere konsekvent og sætter grænser, men jeg ser det aldrig. Hun er 100% passiv og siger at hendes hjerte ikke er til at høre vores datter græde fordi hun ikke får sin vilje.
Resultatet af dette ene eksempel, er at vores datter har tabt sig og sover dårligt og virker udkørt fordi hun formentligt ikke får spist nok ved bordet.
JEG ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan jo ikke smide mor ud hver gang vi spiser, og jeg mener heller ikke det er respektfuldt overfor et voksent menneske at begive sig ud i at skælde mor ud. Jeg ved bare, at bristepunktet er ved at nærme sig. Jeg kan ikke leve med at mit barn vokser op med kun et forbillede som kan sætte grænser. Jeg har som sagt taget emnet op til snak (Og til tider diskussion) flere gange, men lige lidt hjælper det.
Nogle råd? Et eller andet.
Ser frem til svar.
- Den bekymrede far.