Hjælp Thor på 4 mdr har hård mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.039 visninger
20 svar
17 synes godt om
22. marts 2014

BigHope13

Åh altså, vores søn på knap 4,5 måneder har haft hård mave den sidste uges tid
For halvanden uge siden startede vi op på grød (købt majsgrød) og de første dage fik han blot et par skefulde og maven klarede det fint
Nu er vi ca oppe på en 1/2 dl grød til middag og ja den sidste uge er afhøringen blevet mere og mere hård. Han kommer af med noget hver dag, men han presser hårdt og der kommer en knold ud som minder mest om fårelort
Han virker ikke til at have ondt eller macekneb.

De sidste to dage har han fået 1 1/2 spsk sveskemos til grøden men det har ikke haft nogen virkning.

Han bliver tilbudt vand mange gange i løbet af dagen og drikker også fint. Jeg cykler med hans ben, massere maven og han hopper rigtig meget så der er godt gang i benbevægelserne.

Hvad kan jeg ellers gøre for min lille pus, selvom han ikke virker til at have ondt kan det ikke være rart at have så fast og hård afføring at skulle af med
Plus at han virker til at ville have mere grød, men vil jo ikke tilbyde mere når nu maven er gået så meget i stå!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

Kris89

Øv øv. det har vi også været igennem.

her var majsgrød med kiwi rigtig godt.

og så brug mere sveskemos. når jeg har lavet en portion på 1,5-2 dl grød har jeg måske brugt 4-5 skefulde sveskemos for at få ham i gang. Det virkede her i hvert fald

ellers kommer kartoffel/gulerod også fint igennem

Anmeld

22. marts 2014

BigHope13

Kris89 skriver:

og så brug mere sveskemos. når jeg har lavet en portion på 1,5-2 dl grød har jeg måske brugt 4-5 skefulde sveskemos for at få ham i gang. Det virkede her i hvert fald

Okay er kiwi også afførende?

Jeg har bare været bange for at give ham for meget svesker, og sp har skrevet at han maks på få 2 spsk frugmos da han jo kun er de 4 mdr.
men kan bare ikke holde ud at han skal af med sådan nogle hårde kolde,
Men knægten er jo som han plejer.glad og smilende og har slet ikke fornemmelsen af at han har ondt.

Hvor længe varede Jacobs tilvænning periode??

Anmeld

22. marts 2014

Kløver

Ud over svesker, så prøv abrikosmos, lidt revet æble eller most banan i grøden

Anmeld

22. marts 2014

BigHope13

Maja84 skriver:

Ud over svesker, så prøv abrikosmos, lidt revet æble eller most banan i grøden

Tak for de gode råd,

Banan virker det ikke forstoppende

Anmeld

22. marts 2014

Kløver

BigHope13 skriver:

Tak for de gode råd,

Banan virker det ikke forstoppende

Ikke most, fik at vide at det er noget med molekylerne der forandres, det samme med revne æbler, at de i den ene form hjælper mod hård mave men i den anden form tynd mave

Anmeld

22. marts 2014

Clisolka

BigHope13 skriver:

For halvanden uge siden startede vi op på grød (købt majsgrød) og de første dage fik han blot et par skefulde og maven klarede det fint
Nu er vi ca oppe på en 1/2 dl grød til middag og ja den sidste uge er afhøringen blevet mere og mere hård. Han kommer af med noget hver dag, men han presser hårdt og der kommer en knold ud som minder mest om fårelort

De sidste to dage har han fået 1 1/2 spsk sveskemos til grøden men det har ikke haft nogen virkning.

Han bliver tilbudt vand mange gange i løbet af dagen og drikker også fint. Jeg cykler med hans ben, massere maven og han hopper rigtig meget så der er godt gang i benbevægelserne.

Hvad kan jeg ellers gøre for min lille pus, selvom han ikke virker til at have ondt kan det ikke være rart at have så fast og hård afføring at skulle af med
Plus at han virker til at ville have mere grød, men vil jo ikke tilbyde mere når nu maven er gået så meget i stå!

Uhhh din tråd bringer dårlige minder frem - det var de første 9 uger af Olivers liv, du lige beskrev der, bare med en grædende baby her 

Efter han er startet på grød er der kommet godt gang i hans mave. Han kan dog sagtens springe en enkelt dag over, men så kan vi sætte gang i hans mave med sveskemos - det hjælper hver gang  Det virker ikke med det samme på ham, men der kan godt gå et par timer før der kommer en bonusble 

Anmeld

23. marts 2014

BigHope13

Kris89 skriver:

Det hjalp at give han noget mere sveskemos. Efter hans eftermiddagslur blev han tilbudt ren sveskemos et par spsk og efter en time kom der en ok klat i bleen. Og her senere på aften var bleen fyldt til alle kanter blev sku så glad at jeg kunne juble haha, så ved man at man er blevet mor

Anmeld

23. marts 2014

BigHope13

Babymor1013 skriver:

Uhhh din tråd bringer dårlige minder frem - det var de første 9 uger af Olivers liv, du lige beskrev der, bare med en grædende baby her 

Efter han er startet på grød er der kommet godt gang i hans mave. Han kan dog sagtens springe en enkelt dag over, men så kan vi sætte gang i hans mave med sveskemos - det hjælper hver gang  Det virker ikke med det samme på ham, men der kan godt gå et par timer før der kommer en bonusble 

Århhh hvor skrækkeligt at han har haft det sådan.
Her har han slet ikke virket til at have ondt.

Jeg har også været rigtig ked over at maven sådan fra den ene dag til den anden gik i stå da han virkelig nyder at få skemad. Og han virke klar til at begynde på nummer to måltid snart, men maven skal jo også lige kunne rumme det.

Jeg har efter jeg lavet tråden tilbudt ham et par spsk sveskemos da han kom op fra eftermiddagslur, og her til aften har han fået tømt maven godt og grundigt, men ved man er mor når man synes det er SKØNT at skifte en lorteble

Anmeld

23. marts 2014

modesty

Drop grød og giv grønsagsmos.

Der er meget stivelse i majs, og alle andre grødformer (pånær hirse). Stivelse giver forstoppelse.

Giv ikke kartoffel, da der også er meget stivelse i.

Sweet potato er rigtig godt. Gulerod, blomkål, pastinak, broccoli.

Det er bedre at give ham noget der skaber god balance i tarmen, end at give ham noget forstoppende med noget afførende oveni. Desuden er der helt vildt meget mere næring og flere vitaminer/mineraler i grønsager end i grød, så det er bare all round bedre.

Så kan du trappe op med grød senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.