MarieMor234 skriver:
Hej derude
jeg var så uheldige at falde på trappen i går, først og fremmest var jeg selvfølge bange for om der var sket noget med baby
men jeg havde også bare VILDT ondt i min fod
så jeg tog til min egen læge, han sagde, hvis jeg ikke var faldet ned på maven, var der nok ikke sket noget med baby
men jeg skulle lige forbi skadestuen med min fod
nå...
så, ind til rønken først... Så videre til skadestuen, hvor jeg pænt kunne sidde og vente i 3timer eller så noget
nå endelig kom der en læge, han trykkede lidt på min fod, avv... Men der var ikke noget galt med rønkenbillederne
, det var nok "bare" en forstuvning, så hjem og have is på, og bare hold den højt oppe
ok...
men bagefter havede jeg bare VILDT ondt i foden
så jeg blev lige derinde lidt, og fik noget smertestillende. Nå, jeg fik min mand til at kører mig hjem, men hold fast det gjorde ondt, bare han drejede bilen, avvv.
men hjem kom vi da, så jeg lagde mig ned og fik noget is på... Men det gør stadigvæk MEGA ondt

Skal jeg tage derind igen??
eller er det normalt det gør så ondt, på trods af smertestillende 
Nu har jeg rigtig mange erfaringer med at forstuvninger.
- Og de gør bare pisse ondt!
Og det tager tid før det bliver bedre. - Kan godt tage op til en uge før du ikke længere er generet af det.
Men som lægen sagde, det eneste der dur er ro og hvile. Lad være med at gå mere end allerhøjest nødvendigt de næste i hvert fald 2 dage. Hold foden oppe, og put is på i intervaller af 20 min. (20 min på, 20 min af).
Derefter skal du igen begynde at støtte på den så meget som du synes du kan.
Hvis du efter en uge stadig helst ikke vil støtte på foden så er der nogle øvelser man kan lave, for at få ledet lidt i træning igen, så går det lidt nemmere.
Men du kan med god samvittighed lade manden om de fleste husligepligter de næste to dage 
Og så vil jeg lige tilføje, der er altså mange der siger at en forstuvning gør mere ondt end en brækket knogle, fordi forstuvningen bliver ved med at gøre ondt på den måde.