Av av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. marts 2014

MarieMor234

Hej derude

jeg var så uheldige at falde på trappen i går, først og fremmest var jeg selvfølge bange for om der var sket noget med baby men jeg havde også bare VILDT ondt i min fod

så jeg tog til min egen læge, han sagde, hvis jeg ikke var faldet ned på maven, var der nok ikke sket noget med baby

men jeg skulle lige forbi skadestuen med min fod nå...

så, ind til rønken først... Så videre til skadestuen, hvor jeg pænt kunne sidde og vente i 3timer eller så noget

nå endelig kom der en læge, han trykkede lidt på min fod, avv...      Men der var ikke noget galt med rønkenbillederne, det var nok "bare" en forstuvning, så hjem og have is på, og bare hold den højt oppe ok...

men bagefter havede jeg bare VILDT ondt i foden så jeg blev lige derinde lidt, og fik noget smertestillende. Nå, jeg fik min mand til at kører mig hjem, men hold fast det gjorde ondt, bare han drejede bilen, avvv.

men hjem kom vi da, så jeg lagde mig ned og fik noget is på... Men det gør stadigvæk MEGA ondt

Skal jeg tage derind igen??

eller er det normalt det gør så ondt, på trods af smertestillende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MarieMor234 skriver:

Hej derude

jeg var så uheldige at falde på trappen i går, først og fremmest var jeg selvfølge bange for om der var sket noget med baby men jeg havde også bare VILDT ondt i min fod

så jeg tog til min egen læge, han sagde, hvis jeg ikke var faldet ned på maven, var der nok ikke sket noget med baby

men jeg skulle lige forbi skadestuen med min fod nå...

så, ind til rønken først... Så videre til skadestuen, hvor jeg pænt kunne sidde og vente i 3timer eller så noget

nå endelig kom der en læge, han trykkede lidt på min fod, avv...      Men der var ikke noget galt med rønkenbillederne, det var nok "bare" en forstuvning, så hjem og have is på, og bare hold den højt oppe ok...

men bagefter havede jeg bare VILDT ondt i foden så jeg blev lige derinde lidt, og fik noget smertestillende. Nå, jeg fik min mand til at kører mig hjem, men hold fast det gjorde ondt, bare han drejede bilen, avvv.

men hjem kom vi da, så jeg lagde mig ned og fik noget is på... Men det gør stadigvæk MEGA ondt

Skal jeg tage derind igen??

eller er det normalt det gør så ondt, på trods af smertestillende 

Nu har jeg  rigtig mange erfaringer med at forstuvninger. 

- Og de gør bare pisse ondt!

Og det tager tid før det bliver bedre. - Kan godt tage op til en uge før du ikke længere er generet af det. 

Men som lægen sagde, det eneste der dur er ro og hvile. Lad være med at gå mere end allerhøjest nødvendigt de næste i hvert fald 2 dage. Hold foden oppe, og put is på i intervaller af 20 min. (20 min på, 20 min af). 

Derefter skal du igen begynde at støtte på den så meget som du synes du kan. 
Hvis du efter en uge stadig helst ikke vil støtte på foden så er der nogle øvelser man kan lave, for at få ledet lidt i træning igen, så går det lidt nemmere. 

Men du kan med god samvittighed lade manden om de fleste husligepligter de næste to dage

Og så vil jeg lige tilføje, der er altså mange der siger at en forstuvning gør mere ondt end en brækket knogle, fordi forstuvningen bliver ved med at gøre ondt på den måde.

Anmeld

22. marts 2014

fo82

TanyaGR skriver:

Nu har jeg  rigtig mange erfaringer med at forstuvninger. 

- Og de gør bare pisse ondt!

Og det tager tid før det bliver bedre. - Kan godt tage op til en uge før du ikke længere er generet af det. 

Men som lægen sagde, det eneste der dur er ro og hvile. Lad være med at gå mere end allerhøjest nødvendigt de næste i hvert fald 2 dage. Hold foden oppe, og put is på i intervaller af 20 min. (20 min på, 20 min af). 

Derefter skal du igen begynde at støtte på den så meget som du synes du kan. 
Hvis du efter en uge stadig helst ikke vil støtte på foden så er der nogle øvelser man kan lave, for at få ledet lidt i træning igen, så går det lidt nemmere. 

Men du kan med god samvittighed lade manden om de fleste husligepligter de næste to dage

Og så vil jeg lige tilføje, der er altså mange der siger at en forstuvning gør mere ondt end en brækket knogle, fordi forstuvningen bliver ved med at gøre ondt på den måde.

Apropos forstuvning vs brud, den er god nok. Jeg brækkede en finger og forstuvede en anden i november, gæt hvad der gjorde mest ondt og var længst tid om at virke nogenlunde igen?!?!

der er intet andet for end at tage den med ro og så køle så meget du kan holde ud, når du kan, så Vip lidt med benet så du får noget cirkulation. 

Anmeld

22. marts 2014

MarieMor234

Mange tak for svar, også godt og vide man ikke er den eneste der har det sådan

jeg har lånt sådan nogle krykker, fordi jeg overhovedet ikke kan gå på den lige nu

Anmeld

22. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MarieMor234 skriver:

Mange tak for svar, også godt og vide man ikke er den eneste der har det sådan

jeg har lånt sådan nogle krykker, fordi jeg overhovedet ikke kan gå på den lige nu

Bare lige så du er obs på det, krykker kan ikke anbefales når du har forstuvet foden. 
Hvis du har krykker render du meget mere rundt end du ville uden. - Og foden har altså brug for hvile og for at være oppe. Jeg kan godt se at hvis du har et job så er du selvfølgelig nødt til at passe det, men det ender med at bide dig i røven hvis ikke du lytter efter din krop og lige tager i hvert fald en dag vandret. 

Jeg har flere gange været på meget aktiv spejderlejr med en forstuvet fod, og det har altid taget længere tid for foden at komme sig hvis jeg har hoppet rundt på krykker fremfor hvis jeg var blevet hjemme og havde taget en sygedag eller to i stedet. 

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

Jeg har forstuvet foden mange gange,da jeg tidligere har spillet badminton og fodbold - det var nu mest det første der gav skaderne
Men ja! Forstuvning gør hammerondt! Der er ikke rigtigt andet at gøre end hvile og have foden oppe... Jeg har aldrig brugt krykker i øvrigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.