jeres bedste opskrift på icing til cupcakes!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.453 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. august 2009

twinsmama

yes nu har i altså også smittet mig med jeres kage kreativitet hehe...
men tag baby steps,, tør slet ik våge mig ud i det der med at bage bunde osv hehe... men skal lave nogle muffins og har ledt efter den bedste icing/frosting det skal helst være hvidt så jeg kan komme forskellige farver i kom endelig med opskrifter
tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2009

linemus

Jeg ville bruge den her, og så bruge hvid chokolade i stedet for mørk, når det skal farves:

Chokoladesmørcreme

4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade

Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

(www.kagekonen.com)

Anmeld

7. august 2009

Guldet

jeg er lidt lost .. hvordan bruger man det der icing??

Anmeld

7. august 2009

linemus

Fx sådan her:

Hvad man bruger afhænger jo også af, hvordan man gerne vil have, de skal se ud. Hvis det skal være fladt, kan man også bruge mmf/sugarpaste. Jeg har brugt mmf til at pynte disse:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. august 2009

twinsmama

hej linemus tak for opskriften

har lige et dumt spørgsmål hehe el 2... når jeg har smeltet chokoladen skal jeg komme den direkte i massen selvom den er varm el skal jeg vente til den er kølet af? (tænkte bare på æggene måske begyndte at skille) når jeg er færdig med massen skal det i køleskabet for at blive mere fast men hvor lang tid regner du med den skal have i køleskabet tusind tak for hjælp

Anmeld

7. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
twinsmama skriver:

har lige et dumt spørgsmål hehe el 2... når jeg har smeltet chokoladen skal jeg komme den direkte i massen selvom den er varm el skal jeg vente til den er kølet af? (tænkte bare på æggene måske begyndte at skille) når jeg er færdig med massen skal det i køleskabet for at blive mere fast men hvor lang tid regner du med den skal have i køleskabet tusind tak for hjælp

Jeg ville nok lade den køle så den passer med lillefingerreglen (lun. men ikke varm) - og så ville jeg bruge pasteuriserede æggeblommer for at undgå en salmonellarisiko. De bliver jo ikke varmet ret meget op de her æggeblommer.

Anmeld

7. august 2009

twinsmama

cmks: tusind tak for hjælpen

Anmeld

7. august 2009

Lise

linemus skriver:

Fx sådan her:

Hvad man bruger afhænger jo også af, hvordan man gerne vil have, de skal se ud. Hvis det skal være fladt, kan man også bruge mmf/sugarpaste. Jeg har brugt mmf til at pynte disse:

Line! Hvordan dævlen har du lavet det der blå "hår"

Jeg er imponeret og synes du er dygtig!

Anmeld

7. august 2009

Bastian

linemus skriver:

Fx sådan her:

Wow, det er er jo the cookie monster fra Sesame Street, flot! 

Anmeld

7. august 2009

linemus

twinsmama skriver:

Jeg må indrømme, at jeg ikke har prøvet lige denne opskrift, men kun har planer om det

Ville gøre som cmks. Og så vil jeg sørge for, at den er kølet godt og er lidt hård, så det ikke falder sammen, når det sprøjtes på kagerne. Ellers må du prøve dig lidt frem og se, om det bliver der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.