Faddere og gudforældre ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
10 svar
5 synes godt om
21. marts 2014

isabellasmor

Hvad er reglerne deromkring? Skal gudfar/gudmor og faddere være konfirmeret og/eller have en bestemt alder? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

L&V

isabellasmor skriver:

Hvad er reglerne deromkring? Skal gudfar/gudmor og faddere være konfirmeret og/eller have en bestemt alder? 

De skal være konfirmeret ja og medlem af folkekirken

Anmeld

21. marts 2014

mille25

isabellasmor skriver:

Jeg fik afvide af vores præst. At fadder og gudforælde skal være dåbt.

Anmeld

21. marts 2014

ESV

De skal ikke være konfirmeret nej men de skal være døbt og vist nok myndige. Jeg ved så at nogle præster enten ikke spørger eller er ligeglade jeg er gudmor til 2 af mine nevøer men er hverken døbt, konfirmeret eller medlem af folkekirken. Men ingen spurgte og ingen fortalte det af sig selv. 

Anmeld

21. marts 2014

TbCp

Min lillebror var gudfar til min datter, han var ikke konfirmeret, men præsten sagde ok til det alligevel da min lillebror var i "konfirmationsalderen" (knap 13 år)

Anmeld

21. marts 2014

LinLin

Min mand bar vores søn og han er kun døbt. Men om der er andre regler fordi han er faderen ved jeg ikke

Men det vil da ærligt talt være ret mærkeligt hvis man kan være fadder uden at være konfirmeret også, da man i kirken jo lover at opdrage barnet i den kristne tro

Anmeld

21. marts 2014

isabellasmor

Uh se der var allerede mange meget forskellige svar  Tak for jeres svar  Det er bare præcis som da vi snakkede om det med familien, der er mange forskellige forklaringer , og når jeg Googler det så finder jeg også kun forskellige svar  Hmmm. Så må man næsten få fat i en præst 

Det var bare fordi vi overvejede at have mine 2 brødre som faddere og evt en af dem som Gudfar, den ene er konfirmeret, men den anden er kun 13 

Anmeld

21. marts 2014

LinLin

21. marts 2014

TbCp

isabellasmor skriver:

Uh se der var allerede mange meget forskellige svar  Tak for jeres svar  Det er bare præcis som da vi snakkede om det med familien, der er mange forskellige forklaringer , og når jeg Googler det så finder jeg også kun forskellige svar  Hmmm. Så må man næsten få fat i en præst 

Det var bare fordi vi overvejede at have mine 2 brødre som faddere og evt en af dem som Gudfar, den ene er konfirmeret, men den anden er kun 13 

Ja snak med den præst der skal døbe, det er også meget forskelligt fra præst til præst hvad de mener..

Anmeld

22. marts 2014

Mie89

Så det er helt umuligt at få en tysk veninde til at stå fadder/gudmor? 

Hun er jo ikke en del af den danske folkekirke? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.