Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hvad er reglerne deromkring? Skal gudfar/gudmor og faddere være konfirmeret og/eller have en bestemt alder?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
isabellasmor skriver: Hvad er reglerne deromkring? Skal gudfar/gudmor og faddere være konfirmeret og/eller have en bestemt alder?
De skal ikke være konfirmeret nej men de skal være døbt og vist nok myndige. Jeg ved så at nogle præster enten ikke spørger eller er ligeglade jeg er gudmor til 2 af mine nevøer men er hverken døbt, konfirmeret eller medlem af folkekirken. Men ingen spurgte og ingen fortalte det af sig selv.
Min lillebror var gudfar til min datter, han var ikke konfirmeret, men præsten sagde ok til det alligevel da min lillebror var i "konfirmationsalderen" (knap 13 år)
Uh se der var allerede mange meget forskellige svar Tak for jeres svar Det er bare præcis som da vi snakkede om det med familien, der er mange forskellige forklaringer , og når jeg Googler det så finder jeg også kun forskellige svar Hmmm. Så må man næsten få fat i en præst
Det var bare fordi vi overvejede at have mine 2 brødre som faddere og evt en af dem som Gudfar, den ene er konfirmeret, men den anden er kun 13
isabellasmor skriver: Uh se der var allerede mange meget forskellige svar Tak for jeres svar Det er bare præcis som da vi snakkede om det med familien, der er mange forskellige forklaringer , og når jeg Googler det så finder jeg også kun forskellige svar Hmmm. Så må man næsten få fat i en præst Det var bare fordi vi overvejede at have mine 2 brødre som faddere og evt en af dem som Gudfar, den ene er konfirmeret, men den anden er kun 13
Ja snak med den præst der skal døbe, det er også meget forskelligt fra præst til præst hvad de mener..
Så det er helt umuligt at få en tysk veninde til at stå fadder/gudmor?
Hun er jo ikke en del af den danske folkekirke?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128