Cykel - begynder med pedaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
7 svar
7 synes godt om
20. marts 2014

Ullaen

Hej piger!

Vi har besluttet at vores datter skal have en cykel med pedaler til hendes 3 års fødselsdag, hun har en løbecykel og er så glad for den og sej til at køre på den. Er sikker på at hun er klar til at udfordre pedalerne.

Hvad er jeres erfaring?? Der siges at når de har balancen fra løbecyklen, så skal de ikke have støttehjul med evt støttepind de første par gange.

Hvilken cykel har I???

Uha... syntes det er svært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Tip!

Min søn startede på en 3 hjulet... Så over på en alminde lille cykel med pedaler.. Sidste sommer fik han et løbehjul, og så tog det hele fart... 

Han var knap 4 da han cyklede på hans store cykel uden pedaler..  

Brug løbecykel og løbehjul....  Så kommer balancen med tiden... 

Anmeld

20. marts 2014

dorthemus

Ullaen skriver:

Hej piger!

Vi har besluttet at vores datter skal have en cykel med pedaler til hendes 3 års fødselsdag, hun har en løbecykel og er så glad for den og sej til at køre på den. Er sikker på at hun er klar til at udfordre pedalerne.

Hvad er jeres erfaring?? Der siges at når de har balancen fra løbecyklen, så skal de ikke have støttehjul med evt støttepind de første par gange.

Hvilken cykel har I???

Da min datter blev tre år fik hun en cykel og jeg valgte at købe en støttestang og ingen støttehjul. Dansk Cyklist Forbund anbefaler at man ikke sætter støttehjul på fordi det giver barnet en falsk tryghed. Desuden anbefaler de at man introducerer en rigtig cykel når barnet er mellem 3-5 år fordi barnet, i den alder, ikke er bange for at falde og ja de anbefaler også løbecykel for balance inden. Runa lærte at cykle rigtigt på halvanden time og efter kort tid kunne hun også starte selv

Anmeld

21. marts 2014

Ullaen

Mange tak... det var lige det jeg ville høre, Dorte.

Vi forsøger med en støttestang og en god gang tålmodighed

Anmeld

21. marts 2014

B&J

vi fik en med pedaler til daniels 3års fødselsdag der gik max 2 minutter så cyklede han rundt med hjælp af støtte hjul

og vi gik til vores cykelhandler

Anmeld

21. marts 2014

Chevro

Ullaen skriver:

Hej piger!

Hvilken cykel har I???

Min søn bliver 2 nu her, hvilken løbecykel kan anbefales? :-)

Anmeld

21. marts 2014

mor88

Chevro skriver:

Min søn bliver 2 nu her, hvilken løbecykel kan anbefales? :-)

Vi har Puky, den mindste med 2 hjul, og kan helt klart anbefale den

Anmeld

21. marts 2014

Ullaen

Vi har også en Puky og den er så fin - dejlig nem og let, så den er nem at køre på og håndtere.

Vi har også en i træ, som hun fik i dåbsgave, men det er faktisk først nu hun vil anvende den, da den er så tung og noget større.

Vores Puky er M og er rigtig fin, har lige sat sæde og styr op og i børnehaven har de L, den er også fin men det er først nu hun kan bruge den hvor hun er knap 3.

Kan helt klart anbefales... det giver oven i købet motion, når man skal følge med i løb 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.