Spørgsmål om su lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. marts 2014

Anonym trådstarter

Er der et max man højst må låne om året eller om måneden eller hvordan fungere det? Kan man eks låne 6000 den ene måned og så intet den næste eller hvordan i alverden regner man det ud.
Er forresten forsøger, gift med en på kh, og over 25 hvis det har noget at sige. Skal godkende det for første gang i år i denne måned her. Har jeg så lån fra januar og februar tilgode jeg kan låne oven i (har stået uden indtægt siden afslutning i dec så det ville være rart med lidt ekstre.) Eller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

rogerrasch

Anonym skriver:

Er der et max man højst må låne om året eller om måneden eller hvordan fungere det? Kan man eks låne 6000 den ene måned og så intet den næste eller hvordan i alverden regner man det ud.
Er forresten forsøger, gift med en på kh, og over 25 hvis det har noget at sige. Skal godkende det for første gang i år i denne måned her. Har jeg så lån fra januar og februar tilgode jeg kan låne oven i (har stået uden indtægt siden afslutning i dec så det ville være rart med lidt ekstre.) Eller

Hej  sagen er at jeg selv er forsørger og på su+lån og det maximale lånebeløb pr måned ligger ca på 4300 kr oven i din :-)su 

Anmeld

19. marts 2014

dpb

Anonym skriver:

Hvis du var SU berettiget i januar og februar, har jeg hørt at man kan få det oveni som du skriver. Men hvordan det fungere i praksis aner jeg ikke, og der er ikke meget hjælp at hente.
havde selv noget bøvl sidste år hvor jeg skulle bruge SU vejleder, men vores SU vejleder på skolen er ikke særlig let tilgængelig... hun sidder nemlig slet ikke på samme adresse som der hvor jeg går, men en anden afdeling på anden adresse som jeg ikke kan nå at komme hen på inden for hendes "åbningstid" uden at misse undervisning.  havde så lidt mail og telefon korrespondance, men hun kunne ikke rigtig hjælpe

Qnuz

Anmeld

19. marts 2014

Louise H.

Altså du kan ikke låne forud, hvis det er det du mener

Men hvis du har været på su i februar uden lån, kan du i marts låne for februar og marts. Men ikke for april

Anmeld

19. marts 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Du kan jo trykke på den der "indsæt maximalt beløb" før du godtkender lånet. Det er så - sjovt nok - det maximale du kan låne på en måned.

Altså, som et eksempel siger vi at man max. kan låne 6.000 kr på én måned. Det er 72.000 kr i alt på ét år, men du kan ikke bare selv fordele det som du vil. Du kan ikke fx. tage alle 72.000 kr i januar og så undvære de næste 11 måneder.

Så ja, der er et max på hvor meget du kan låne om månenden og om året (:

Du kan få lån med tilbagevirkende kraft i alle de måneder hvor du har været på SU uden lån. Hvis du i januar og februar har været SU berettiget kan du få tilbagevirkende lån, ellers ikke.

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Du kan jo trykke på den der "indsæt maximalt beløb" før du godtkender lånet. Det er så - sjovt nok - det maximale du kan låne på en måned.

Altså, som et eksempel siger vi at man max. kan låne 6.000 kr på én måned. Det er 72.000 kr i alt på ét år, men du kan ikke bare selv fordele det som du vil. Du kan ikke fx. tage alle 72.000 kr i januar og så undvære de næste 11 måneder.

Så ja, der er et max på hvor meget du kan låne om månenden og om året (:

Du kan få lån med tilbagevirkende kraft i alle de måneder hvor du har været på SU uden lån. Hvis du i januar og februar har været SU berettiget kan du få tilbagevirkende lån, ellers ikke.

Sjovt nok, så kan jeg jo ikke gå ind og godkende et maksimalt beløb før jeg er blevet godkendt til at få su. Så derfor, spørge jeg, sjovt nok, her... Er det sjovt nok for dig? ;-)

Tak for svar ellers :-D

Anmeld

19. marts 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Sjovt nok, så kan jeg jo ikke gå ind og godkende et maksimalt beløb før jeg er blevet godkendt til at få su. Så derfor, spørge jeg, sjovt nok, her... Er det sjovt nok for dig? ;-)

Tak for svar ellers :-D

Jeg skrev "sjovt nok" fordi det siger sig selv at man kan indsætte det maksimale beløb ved at trykke på "indsæt maximalt beløbt" - altså fordi jeg lidt gentog mig selv og ville gøre en smule grin med det

Jeg troede du allerede var godkendt til SU. Det er ikke alle, der lægger mærke til at den knap er der og derfor ville jeg lige påpege den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.