Økonomi på barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

.... Endnu en tråd om økonomi, beklager!

Håber der er en eller flere, der lige kan hjælpe mig med dette - enten med personlig erfaring eller bare viden om dette. 

Mit spørgsmål er, hvor meget man kan få, når man som studerende går på barsel?
Til Sommer får jeg nemlig en datter, og kommer til at blive enlig forsørger fra dag 1. 
Jeg ved at jeg får 12 fødselsklip (svarende til alm. SU), børne- og ungeydelsen, det ordinære tilskud til enlige, det ekstra ordinære tilskud til enlige, børnebidrag fra min eks, og boligstøtte. 
MEN.... Vil mit SU-lån blive sat på pause når jeg går på barsel? (Hvilket i så fald vil betyde (går jeg ud fra) at man så heller ikke ville kunne få det supplerende SU-lån).
Eller vil jeg fortsat kunne modtage det?
Og hvordan mht. forsøgertillægget til enlige forsørgere, der studerer? Har læst et sted at man ikke kan få det sammen med fødselsklippene, hvilket jo vil betyde ret meget økonomisk. 

Håber  virkelig at der er nogen, der kan sætte mig ind i det hele, så jeg kan få lavet et budget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg snakkede med min SU-vejleder mens jeg stadig gik på HF (er lige blevet meldt ud desværre)

Så vidt jeg ved får du under barsel dobbelt SU. Altså det der svarer til alm SU + forsørgertillæg. Hvordan og hvorledes det fungere med SU-lån ved jeg ikke.
Men jeg synes du skal hive fat i skolens SU-vejleder for h*n kan helt sikkert hjælpe dig med at få styr på det hele

Anmeld

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

TanyaGR skriver:

Jeg snakkede med min SU-vejleder mens jeg stadig gik på HF (er lige blevet meldt ud desværre)

Så vidt jeg ved får du under barsel dobbelt SU. Altså det der svarer til alm SU + forsørgertillæg. Hvordan og hvorledes det fungere med SU-lån ved jeg ikke.
Men jeg synes du skal hive fat i skolens SU-vejleder for h*n kan helt sikkert hjælpe dig med at få styr på det hele

Det lyder godt nok ikke lige som det jeg har kunnet læse mig frem til på nettet. 

Anmeld

18. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Clgh skriver:

Det lyder godt nok ikke lige som det jeg har kunnet læse mig frem til på nettet. 

Nej, jeg synes også at det er utroligt besværligt at hitte hoved og hale i. - Derfor gik jeg til SU-vejlederen. 

De er der jo for at hjælpe og vejlede dem der har brug for det, så derforvil jeg også råde dig til at tage en snak med den SU-vejleder der er tilknyttet din skole. Så kan du få at vide præcis hvor meget du får, hvad det det er (fødsels-klip, forsørgertillæg, osv.) og alt hvad du ellers måtte have af spørgsmål. 

SU-vejledere er som regel på skolen et par gange om ugen. 

Anmeld

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

TanyaGR skriver:

Nej, jeg synes også at det er utroligt besværligt at hitte hoved og hale i. - Derfor gik jeg til SU-vejlederen. 

De er der jo for at hjælpe og vejlede dem der har brug for det, så derforvil jeg også råde dig til at tage en snak med den SU-vejleder der er tilknyttet din skole. Så kan du få at vide præcis hvor meget du får, hvad det det er (fødsels-klip, forsørgertillæg, osv.) og alt hvad du ellers måtte have af spørgsmål. 

SU-vejledere er som regel på skolen et par gange om ugen. 

Har haft ringet til SU-kontoret, der er tilknyttet Århus Universitet. Det er desværre lukket indtil fredag. 

Men må jo prøve at høre dem på fredag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.