hjælp til drengenavn :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
10 svar
1 synes godt om
18. marts 2014

elskeratværemor

Vi venter en søn her til juni-men vi er utrolig i tvivl om navnet...

Valget står imellem:

1. Semih

2. Asim

Vi kan rigtig godt lide begge to, men vil kun vælge det ene, min kæreste er fra tyrkiet derfor er det udenlandske navne, da vores søn gernr skulle ha noget fra hans baggrund med sig :-)

Hvad syntes i lyder pænest??? Og i så fald associere i navnene med noget speciel? :-) 

På forhånd tak :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

Studerendemor

sus1987 skriver:

Valget står imellem:

1. Semih

2. Asim

Vi kan rigtig godt lide begge to, men vil kun vælge det ene, min kæreste er fra tyrkiet derfor er det udenlandske navne, da vores søn gernr skulle ha noget fra hans baggrund med sig :-)

Hvad syntes i lyder pænest??? Og i så fald associere i navnene med noget speciel? :-) 

Jeg kan lide begge navne, men hælder mest til Semih. Dog får jeg associationer til ordet semi- , altså at noget er halvt, halvvejs eller delvis... 

Men fine navne, det er det 

Anmeld

18. marts 2014

Ciss

Jeg ville vælge nr 2 af den grund, at jeg tænker at stumme bogstaver i usædvanlige navn giver mere besvær i hverdagen end stumme bogstaver i standardnavn. I tillæg har jeg i mange år været sammen med en lastbilchauffør, og når man snakker med ham, er semi bare en bestemt slags lastbil, så det er det første jeg tænker. Det i sig selv tror jeg nu ikke, ville være så belastende.

Anmeld

18. marts 2014

MorDk

Jeg ville vælge Asim...

Det andet navn minder om semi

Anmeld

18. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad morDK sagde 

Anmeld

18. marts 2014

Pigent

sus1987 skriver:

Valget står imellem:

1. Semih

2. Asim

Jeg er en af dem der ikke ved hvordan begge navne skal udtales
Så det vil nok være noget han skal leve med resten af hans liv at der bare er nogen der ikke ved hvordan navnet skal udtales.

Anmeld

18. marts 2014

BabyMus

Jeg synes Asim er pænest.

Semih der kommer jeg også til at tænke på semi.

Jeg synes begge navne er meget nemme at udtale, det er lige ud af landevejen, så jeg ville i hvert fald ikke have problemer med at udtale nogle af de to navne.

Anmeld

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg synes Asim er pænest 

Anmeld

18. marts 2014

A.n.onym.

Helt klart asim

Anmeld

18. marts 2014

elskeratværemor

Tak for alle svarene på min tråd:-) det hjælper nogle gange med andres øjne på tingene og det har da sat nogle tanker igang mht. valget :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.