Nervøs for 1. samtale på torsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

342 visninger
1 svar
3 synes godt om
17. marts 2014

Malle86

Hejsa.

Jeg er ny i dette "afsnit" af forumet, da vi som alle jer andre havde troet at man blev gravid helt naturligt når blot man var i det rigtige forhold og smed sine p-piller - men så let skulle det så ikke være for os.

Vi har nu forsøgt i et år til april, og især jeg er virkeligt frustreret over der ikke er sket noget og meget frustreret over det ikke er noget jeg selv kan kontrollerer!
Jeg er overvægtig, og jeg ved udemærket godt det ikke er gavnlig for procesen, og jeg er igang med vægttab og har siden jul tabt 6 kg, og knokler stadig på.

Jeg har flere gange snakket med min læge om at det frustrere mig at jeg ikke er blevet gravid, især forde min cyklus har været fuldstændig utilregnelig den sidste tid. Det sidste halve år er der gået alt mellem 29-49 dage i min cyklus, hvilket jo får en til at tro hver gang man går over tid at "NU ER DEN DER!!" - for så at blive vældig skuffet og ked af det hver eneste gang.

Nu har jeg så fået en henvisning til en gynækolog, da mine tanker jo både har gået på PCO og Endometriose (som vi så noget om i Go´aften Danmark forleden). 
Men det kom lige som en overraskelse for mig at min kæreste skal med. Ved godt vi jo er to om projektet, men min forstilling var bare at jeg skulle undersøges i første omgang for at finde ud af hvorfor min cyklus "fucker" sådan op? 

Jeg kan godt lide at have kontrol over tingene, og vide hvad der skal ske, så jeg føler mig virkeligt usikker og nervøs over hvad der skal ske til den samtale og hvad vi evt. skal være forberedt på osv. - nogen der kan fortælle lidt om hvordan jeres oplevelse var til første samtale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

modesty

Malle86 skriver:

Hejsa.

Jeg er ny i dette "afsnit" af forumet, da vi som alle jer andre havde troet at man blev gravid helt naturligt når blot man var i det rigtige forhold og smed sine p-piller - men så let skulle det så ikke være for os.

Vi har nu forsøgt i et år til april, og især jeg er virkeligt frustreret over der ikke er sket noget og meget frustreret over det ikke er noget jeg selv kan kontrollerer!
Jeg er overvægtig, og jeg ved udemærket godt det ikke er gavnlig for procesen, og jeg er igang med vægttab og har siden jul tabt 6 kg, og knokler stadig på.

Jeg har flere gange snakket med min læge om at det frustrere mig at jeg ikke er blevet gravid, især forde min cyklus har været fuldstændig utilregnelig den sidste tid. Det sidste halve år er der gået alt mellem 29-49 dage i min cyklus, hvilket jo får en til at tro hver gang man går over tid at "NU ER DEN DER!!" - for så at blive vældig skuffet og ked af det hver eneste gang.

Nu har jeg så fået en henvisning til en gynækolog, da mine tanker jo både har gået på PCO og Endometriose (som vi så noget om i Go´aften Danmark forleden). 
Men det kom lige som en overraskelse for mig at min kæreste skal med. Ved godt vi jo er to om projektet, men min forstilling var bare at jeg skulle undersøges i første omgang for at finde ud af hvorfor min cyklus "fucker" sådan op? 

Jeg kan godt lide at have kontrol over tingene, og vide hvad der skal ske, så jeg føler mig virkeligt usikker og nervøs over hvad der skal ske til den samtale og hvad vi evt. skal være forberedt på osv. - nogen der kan fortælle lidt om hvordan jeres oplevelse var til første samtale?

Begge parter skal altid undersøges. Det er jo ikke til at vide om det er dig, ham, jer begge, eller ingen af jer der er problemer med. Og det vil være vigtigt for den videre proces at vide om hans sædkvalitet er normal eller ej.

Jeg kan ikke lige huske hvad der skete til første samtale... Jeg tror nok at det bare var en oplysningssamtale, hvor han fortalte os hvilke prøver vi skulle igennem og hvilke behandlingsmuligheder der var, alt efter resultaterne. Og så blev jeg vist nok også scannet (scanneren stod på hans kontor, så det var ret simpelt). Den viste så at alt var fint, men efterfølgende fandt man ud af at mine æggeledere var lukkede - hvilket man ikke kan se på en scanning, så den fortæller ikke alt.

Din mand skal have lavet en eller to sædprøver.

Du skal aflevere blodprøver på forskellige tidspunkter i din cyklus, for at tjekke hormonniveauer o.s.v. Kan ikke lige huske hvornår, men det er vist nok på 4. og 21. dagen, eller noget i den stil. Så skal du scannes og have lavet en HSU - gennemskylning af æggelederne, så man kan se om der er passage.

I skal begge testes for HIV og hepatitis.

Det er ikke sjovt at være en del af denne verden - men i det mindste er i nu i gang med at finde ud af hvad problemet kan være!

Overvægt og uregelmæssig cyklus kan tyde på PCO, men det er jo ikke til at vide før man bliver ordentligt undersøgt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.