onsdag den 12 marts, blev vores kære dreng allerede 4 måneder gammel, og hold nu op hvor er der sket meget den sidste måneds tid

han er et livsstykke uden lige., men allerede i en så tidlig alder kan vi også mærke at der ligger en kæmpe personlighed inde i den lille krop, og han har et temperament der siger spar 2
lidt efter han var 3 måneder havde han periode hvor han sov meget meget uroligt om natten, men pludselig så fungerede dagssøvnen bare., fra den ene dag til den gik vi fra kun at powernappe om dagen til både at sove formiddag, middag, og eftermiddagslur temmelig slavisk efter klokkeslettet.
men natteroderiet forsætter desværre, nogen gange pga sult, andre gange pga en tabt sut men desværre også rigtig mange gange hvor han vågner med et skrig . SP siger det er fordi at der sker så mange ting i hans hoved, at han simpelthen har nogle udviklingstrin som er lidt svære at fordøje.
han havde en-to uger hvor han hele tiden lagde i en meget mærkværdig stilling på siden, lidt ala en flitsbue og bom så fandt han ski knappen til at komme fra ryg til mave, så det bruger han stort set al sin "alene" vågne tid på, min lille trille dreng

han prøver sit tone register rigtig godt af, nogle gange er det lidt hårdt at høre på de høje toner, men ihh hvor er det altså også morsomt at se på ham når han øver sig,

og "apruuuu" er også en stor del af samtalen for tiden, haha... med spyt og savl i alle retninger

derudover er han også begyndt at ville stå rigtig meget på benene og at hoppe er bare guld værd, især når det er far som er hoppemanden

og forleden dag fandt thor så lige ud af at han har fødder

nøj hvor sjovt at se, og nu er det ikke særlig nemt at få ble og tøj på mere når ben og arme altid skal hænge sammen

ved 3½ mdr startede vi op på vælling til natten, i samråd med sp, han er en meget stor dreng som også har brug for lidt ekstra for at holde sig mæt. han blev målt og vejet i sidste uge og knægten måler nu 66 cm (ved fødsel 52) og med en kampvægt på 8,5 kg (ved fødsel 4350g)
i sidste uge startede vi så også op på grød/mos til middag og det køre bare derud af, han har længe vist tegn på at han var klar, og har fulgt mig og martin meget nøje når vi indtog mad og drikkevarer. allerede efter 2 skefulde åbnede han selv munden og det bliver han ved med, så jeg sætter stadig grænsen for hvor meget han må få sådan at maven lige kan følge med.
Den 23 februar blev Thor døbt

en helt igennem fantastisk dag.
Thor valgte at sove helt til kl 8.30 og derfor kunne både mig og martin få en rolig morgen og begge blive færdige med at gøre os i stand til dagen inden vi skulle koncentrere os om bassen,
Knægten var i super godt humør hele dagen og det var godt nok ikke meget man hørte ham.
efter han var døbt i kirken faldt han i søvn, og til festen fik han også en god middagslur og så gik han ellers fra arm til arm resten af dagen.
Om natten havde vi en rigtig træt og overstimuleret dreng som bare gerne ville være tæt på sin mor.

vi går fortsat til babysvømning og det er bare stadig et kæmpe kæmpe hit, og nu har han fundet ud at det bare er rigtig sjovt at plaske plaske plaske

ellers tror jeg ikke der er så meget mere at berette lige nu og her,
og nu kommer der som vanligt et ordentlig læs billeder af vores skønne søn,
både lidt fra barnedåben og hverdagen herhjemme

jeg har desværre ikke fået 4 måneders billedet fra fotografen endnu, så det må komme i en anden tråd om et par dage