Hun valgte kæresten frem for mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.671 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja sådan er det altså gået og ville nok ikke have valgt så meget anderledes selv, da jeg virkelig føler, at min mand er mit livs kærlighed

Men er altså stadig lidt trist, min veninde har i 3 år været sammen med en mand, som jeg måske ikke har været helt vild med. Sagen er den at hun de første to år slet ikke var særligt lykkelig, han var dominerende, nassede på hende økonomisk og har faktisk slået hende, der har været flere brud og han har blandt andet set andre.

Det er jo 100% HENDES VALG hvem hun vil være sammen med og synes bestemt ikke, at man skal gøre sig til dommer over, hvordan andre skal leve deres liv, men må erkende at i løbet af de første par år, hvor hun fortalte de her ting og ofte var ked af det, har jeg sagt mindre flatterende ting om manden.

Nu er de så flyttet sammen og jeg har lidt på en fornemmelse af, at han gerne vil holde hende fra mig (sikkert fordi hun i vrede har fortalt ham, at jeg har været enig, når hun synes, han var for meget /også har ment at han burde tage sig sammen osv). Derfor er han ikke særligt begejstret for mig længere.

Men er bare ked af, at det har kostet mig min veninde som jeg har kendt i 10 år. Omvendt vil jeg jo ikke bruge tid på en, der ikke længere tænker jeg er vigtig. Hvad ville du/i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

giv hende tid...

først ville jeg aldrig have give hende et ultimatum med valget, har haft veninder før der virkelig har haft det dårligt med deres respektive partnere hvor jeg har talt dem efter munden..

Været enige med dem når de syntes han var dum, og holdt om dem når de græd, men har aldrig givet dem råd i retning af at de burde gå deres vej...

Har kun lige gjort det en gang for nylig... fordi der var et barn indblandet i det og hun virkelig havde brug for at nogen sagde det højt alle tænkte på en måde hvor hun kunne se hvorfor det blev sagt.. Det medvirkende til at hun tog stilling og gav manden et ultimatum og nu står hun så og er single igen...

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

giv hende tid...

først ville jeg aldrig have give hende et ultimatum med valget, har haft veninder før der virkelig har haft det dårligt med deres respektive partnere hvor jeg har talt dem efter munden..

Været enige med dem når de syntes han var dum, og holdt om dem når de græd, men har aldrig givet dem råd i retning af at de burde gå deres vej...

Har kun lige gjort det en gang for nylig... fordi der var et barn indblandet i det og hun virkelig havde brug for at nogen sagde det højt alle tænkte på en måde hvor hun kunne se hvorfor det blev sagt.. Det medvirkende til at hun tog stilling og gav manden et ultimatum og nu står hun så og er single igen...

Har aldrig givet hende et ultimatum. Ved heller ikke om han har. Hører bare aldrig fra hende længere.

Anmeld

15. marts 2014

et-ønske

Det er bare så trist når kærester kommer imellem venskaber

Da jeg blev skilt mistede jeg min bedste veninde gennem 24 år, hendes mand ville hellere bevare kontakten med min ex og bad hende sige til mig at jeg ikke længere var velkommen hos dem. Det er nu 7 år siden, jeg savner hende ofte, alt det vi havde sammen var væk med et trylleslag

Hun er i dag skilt fra sin daværende mand, men jeg har ikke nosser til at kontakte hende - og for den sags skyld blive smidt væk som affald igen.

Jeg tænker du er nød til at afvente at din veninde kommer til dig, hun er lige flyttet sammen med sin kæreste, og det giver desværre nogle gange lidt mindre samvær med andre i starten.

Derudover ville jeg aldrig give mine veninder min mening om deres kærester/mænd.... Det holder jeg for mig selv, det kommer altid tilbage til en som en boomerang

Anmeld

15. marts 2014

Anitta Kristiansen

Måske har hun brug for en som vil kontakte hende. Jeg er selv elendig til at kontakte veninder ikke fordi jeg ikke vil dem, for de betyder så meget for mig. Jeg er bare dårlig til at kontakte dem. Vi siger jo alt muligt dårligt og godt om vores kærester til veninderne. Det kan jo være det er blevet bedre. Nok bryder hendes kæreste ikke om dig, men i skal jo ikke være sammen alle tre, du kan jo altid høre om det går meget bedre end dengang, altså en dag hvor i er sammen alene. Men at tænke at hun ikke må se dig er at trække den lidt langt, jeg ville bare kontakte hende. (undskyld rodet svar)

Anmeld

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Har aldrig givet hende et ultimatum. Ved heller ikke om han har. Hører bare aldrig fra hende længere.

Så kan der jo være mange årsager til det

Jeg er virkelig ikke altid lige god til at få svaret når folk sms'er eller ringer til mig...

Kommer meget an på hvad der ellers lige sker når de ringer eller skriver...

skriv en mail eller et rigtigt brev og til slut en P.S. med at du håber hun snart får tid og overskud til at sende dig svar så du ved at hun er okay...

Anmeld

15. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja sådan er det altså gået og ville nok ikke have valgt så meget anderledes selv, da jeg virkelig føler, at min mand er mit livs kærlighed

Men er altså stadig lidt trist, min veninde har i 3 år været sammen med en mand, som jeg måske ikke har været helt vild med. Sagen er den at hun de første to år slet ikke var særligt lykkelig, han var dominerende, nassede på hende økonomisk og har faktisk slået hende, der har været flere brud og han har blandt andet set andre.

Det er jo 100% HENDES VALG hvem hun vil være sammen med og synes bestemt ikke, at man skal gøre sig til dommer over, hvordan andre skal leve deres liv, men må erkende at i løbet af de første par år, hvor hun fortalte de her ting og ofte var ked af det, har jeg sagt mindre flatterende ting om manden.

Nu er de så flyttet sammen og jeg har lidt på en fornemmelse af, at han gerne vil holde hende fra mig (sikkert fordi hun i vrede har fortalt ham, at jeg har været enig, når hun synes, han var for meget /også har ment at han burde tage sig sammen osv). Derfor er han ikke særligt begejstret for mig længere.

Men er bare ked af, at det har kostet mig min veninde som jeg har kendt i 10 år. Omvendt vil jeg jo ikke bruge tid på en, der ikke længere tænker jeg er vigtig. Hvad ville du/i gøre?

Hvis der er vold involveret er det slet ikke sikkert at det er hende der har tager valget. 

Der er ikke så meget at gøre - håber dog du ikke glemmer hende hvis hun en dag er klar til at forlade manden. 

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Min følelse er godt nok, og det er jo bare min oplevelse, at hun er blevet meget, meget manipuleret. Hun er en intelligent dame, men har desværre haft meget uheldige oplevelser med kærester (tidligere). Det virker som om, hun er meget taknemlig for at have fået en kæreste i det hele taget.Men der er bare nogen udtalelser sådan noget med "jo han er da sikkert god nok" og "Ja hvem skulle jeg ellers være sammen med" og meget "Tænk hvis han en dag slår op" (den omvendte situation forestiller hun sig aldrig. Og der kan jeg godt sidde lidt og tænke "Hvorfor er det altid, hvad hvis han slog op. Tænk hvis hun blev træt af ham".

Men tror hun lytter meget til hans meninger.

Anmeld

15. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min følelse er godt nok, og det er jo bare min oplevelse, at hun er blevet meget, meget manipuleret. Hun er en intelligent dame, men har desværre haft meget uheldige oplevelser med kærester (tidligere). Det virker som om, hun er meget taknemlig for at have fået en kæreste i det hele taget.Men der er bare nogen udtalelser sådan noget med "jo han er da sikkert god nok" og "Ja hvem skulle jeg ellers være sammen med" og meget "Tænk hvis han en dag slår op" (den omvendte situation forestiller hun sig aldrig. Og der kan jeg godt sidde lidt og tænke "Hvorfor er det altid, hvad hvis han slog op. Tænk hvis hun blev træt af ham".

Men tror hun lytter meget til hans meninger.

Det virker som at hun mangler selvværd. Derudover vil jeg igen pointere: hvis han har slået hende så vil han sikkert også gerne isolere hende. 

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det virker som at hun mangler selvværd. Derudover vil jeg igen pointere: hvis han har slået hende så vil han sikkert også gerne isolere hende. 

Jo altså sådan kunne det lyde, men det lyder også som om, at hverken hendes nærmeste familie eller veninder kan lide ham. I det hele taget virker det som om de mest ses med hans mere eller mindre perifære venner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.