Ma?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
6 svar
2 synes godt om
15. marts 2014

RosSofi

Er ikke så meget inde i de der begreber, hvad er forskellen på missed abortion og så på en almindelig spontan abort? Begge dele er ufrivillige aborter, men har det noget med at gøre hvor langt man er henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

Ayasmor

Rosa-Sofia skriver:

Er ikke så meget inde i de der begreber, hvad er forskellen på missed abortion og så på en almindelig spontan abort? Begge dele er ufrivillige aborter, men har det noget med at gøre hvor langt man er henne?

Forskellen ligger i, hvorvidt kroppen selv udstøder fosteret. Ved en spontan abort kommer der gerne smerter og blødning, hvor en missed abort typisk bliver opdaget ved scanning, hvor man kan se, at fosteret er gået til tidligere, men ikke er blevet udstødt Håber jeg fik det forklaret nogenlunde Det har derfor ikke noget at gøre med, hvor langt i graviditeten man er på tidspunktet.

Anmeld

15. marts 2014

Michael healer

Det er rigtigt hvad Ayasmor skriver

Du kan også læse mere om det her

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/obstetrik/tilstande-og-sygdomme/aborter/spontan-abort/

Anmeld

15. marts 2014

RosSofi

Okay tak for det. Hm altså en veninde, jeg en gang havde, troede at hun skulle have en provokeret abort i uge 10, men til scanningen, fandt de ud af, at fosteret formentlig var død allerede i uge 5. Hun havde intet mærket og havde vist ovenikøbet stadig kvalme og træthed. Så det er altså en missed abortion? Uanset om det sker før eller efter uge 12.

Anmeld

15. marts 2014

Ayasmor

Rosa-Sofia skriver:

Okay tak for det. Hm altså en veninde, jeg en gang havde, troede at hun skulle have en provokeret abort i uge 10, men til scanningen, fandt de ud af, at fosteret formentlig var død allerede i uge 5. Hun havde intet mærket og havde vist ovenikøbet stadig kvalme og træthed. Så det er altså en missed abortion? Uanset om det sker før eller efter uge 12.

Ja, det er lige præcis det, det er

Anmeld

15. marts 2014

RosSofi

Ayasmor skriver:

Ja, det er lige præcis det, det er

Okay, men kan en missed abortion så ikke være farlig, altså hvis man for længe går rundt uden at ane noget?

Anmeld

15. marts 2014

Ayasmor

Rosa-Sofia skriver:

Okay, men kan en missed abortion så ikke være farlig, altså hvis man for længe går rundt uden at ane noget?

Det skal jeg så ikke kunne sige noget helt specifikt om. Men langt de fleste gange så får man en udskrabning eller medicinsk abort til at få fosteret ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.