Tips til at ungå uenigheder med de 'små' ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
7 svar
13 synes godt om
13. marts 2014

Maja_4000

Ja, jeg kan vel ikke være den eneste med en små-hysterisk 3-årig?
Hvis tingene ikke går efter hendes hovede, ligger hun sig ned og skriger .. Skide fedt .. Især nu hvor jeg ikke kan bære hende på grund af min graviditet

Nå, men vi har nok alle vores små 'kneb' vi bruger i dagligdagen.. I starten hjalp det f.eks. når vi skulle hjem fra bh at lokke med, at vi skulle hjem og lave mad/se om far var kommet hjem osv., men den duer ikke mere..

Nu vil hun altid på legepladsen på vej hjem (sådan var det også inden vinteren ) .. Det er også okay, 'problemet' er, at hun bare ikke vil med videre! Stod det til hende blev vi der er flere timer hver eftermiddag

Så vores effektive middel lige nu er timeren på telefonen!

Sætter f.eks. timeren på 10 min, og fortæller hende, at når min telefon bipper, så skal vi hjem.. Og det virker! haha..

Nå, det blev ret langt.. Håber I andre vil dele nogle små tips til at gøre dagen lettere med et barn i trodsalderen.. Selvstændighedsfasen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
Maja_4000 skriver:

Hvis tingene ikke går efter hendes hovede, ligger hun sig ned og skriger .. Skide fedt .. Især nu hvor jeg ikke kan bære hende på grund af min graviditet

Nå, men vi har nok alle vores små 'kneb' vi bruger i dagligdagen.. I starten hjalp det f.eks. når vi skulle hjem fra bh at lokke med, at vi skulle hjem og lave mad/se om far var kommet hjem osv., men den duer ikke mere..

Nu vil hun altid på legepladsen på vej hjem (sådan var det også inden vinteren ) .. Det er også okay, 'problemet' er, at hun bare ikke vil med videre! Stod det til hende blev vi der er flere timer hver eftermiddag

Sætter f.eks. timeren på 10 min, og fortæller hende, at når min telefon bipper, så skal vi hjem.. Og det virker! haha..

Nå, det blev ret langt.. Håber I andre vil dele nogle små tips til at gøre dagen lettere med et barn i trodsalderen.. Selvstændighedsfasen

Godt råd med timeren. Her lægger Elias 3 år sig også på jorden og græder/skriger hvis noget ikke passer ham. For det meste hjælper det bare at stå ved siden af og ikke sige noget. Nu da han er blevet lidt mere sproglig hjælper det også at fortælle, "at jeg godt kan forstå... Men at, en eller anden simpel forklaring på hvorfor ikke. Hvis vi skal et eller andet og han ikke gider så hjælper det oftest at give ham to valgmuligheder, f.eks. "Skal mor rejse dig op og give dig jakke på eller skal du selv" eller "skal mor tage legetøjet eller skal du selv lægge det på plads" af en eller anden grund vælger han så. Det har endnu ikke strejfet ham, at sige ingen af delene, jeg bliver siddende her

Anmeld

13. marts 2014

Maja_4000

Roselil skriver:

Godt råd med timeren. Her lægger Elias 3 år sig også på jorden og græder/skriger hvis noget ikke passer ham. For det meste hjælper det bare at stå ved siden af og ikke sige noget. Nu da han er blevet lidt mere sproglig hjælper det også at fortælle, "at jeg godt kan forstå... Men at, en eller anden simpel forklaring på hvorfor ikke. Hvis vi skal et eller andet og han ikke gider så hjælper det oftest at give ham to valgmuligheder, f.eks. "Skal mor rejse dig op og give dig jakke på eller skal du selv" eller "skal mor tage legetøjet eller skal du selv lægge det på plads" af en eller anden grund vælger han så. Det har endnu ikke strejfet ham, at sige ingen af delene, jeg bliver siddende her

Hehe.. Den virkede også en overgang her.. Nu siger hun bare 'mig gider ikke!' Og så sidder man der med alle sine talenter

Anmeld

13. marts 2014

Dr. House

Hvis mit barn smider sig på jorden, gør jeg det samme.. Hvem tror du der synes det er mest pinligt?  

Anmeld

13. marts 2014

Maja_4000

Dr. House skriver:

Hvis mit barn smider sig på jorden, gør jeg det samme.. Hvem tror du der synes det er mest pinligt?  

Men jeg gider ikke ligge og rode rundt på fortovet hehe

Anmeld

13. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ja, det gælder vel om at være snedigst. Man skal ikke opbruge alle sine tricks på een gang, men skifte dem ud efter behov PS. Tror Elias ville finde det vildt sjovt hvis jeg smed mig på jorden med ham, han ville sikkert smide sig hele tiden for at se hvor mange gange han kunne få mig til at følge med

Anmeld

14. marts 2014

Levi&LilysMor

Maja_4000 skriver:

Godt med gode råd, her har jeg ingen, har godt nok prøvet at skrige hvis han også gjorde men så græder han bare... Hmm... Og nogle gange er han bare så træls at jeg kan blive sur på ham og skælde ud og det er heller ikke i orden... Og jeg bliver meget ked af det efterfølgende, så gode råd modtages med kys hånd 

Anmeld

14. marts 2014

K&S

Maja_4000 skriver:

Herhjemme bruger vi også uret rigtig meget, det har fjernet en del konflikter om hvornår skal vi....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.