Fugt i huset!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
10 svar
1 synes godt om
13. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da ingen må vide at vi skal købe hus : ) nå til sagen! Vi har fundet drømme huset, men jeg har læst i tilstands rapporten at der er fugt i huset. Ved i hvor meget vi skal betale for at få fugten væk ? Det er en stor hus med lidt over 200kvm. Og kan man egenlig fjerne fugt? Håber der er nogen der har lidt erfaring inden for området.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

Muffinmus

Eh, det kommer an på hvad slags fugt det er...fugt giver jo skimmelsvam, så er det det de mener? for det er skisme dyrt hvis alt tapet og evt træværk skal ned i huset og isoleres og sættes op igen osv. Er det bare en fugtig kælder kan der måske sættes en udlufter på dernede så luften holdes frisk og tør??

Anmeld

13. marts 2014

klmf

Det kan være vandet kan drænes væk. Alt efter hvor meget det er oh hvor der skal graves kan det vel koste alt i mellem 10 og 50 tusind eller noget i det lag. Jeg ville undersøge dets omfang og muligheder  og få et skriftligt tilbud på arbejdet inden I køber noget som helst....

Anmeld

13. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Æhm. Står der bare fugt i huset? Det er dæleme ikk særlig specifikt  Er det i ydervæggene eller alle vægge? I alle rum på alle etager? 

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Eh, det kommer an på hvad slags fugt det er...fugt giver jo skimmelsvam, så er det det de mener? for det er skisme dyrt hvis alt tapet og evt træværk skal ned i huset og isoleres og sættes op igen osv. Er det bare en fugtig kælder kan der måske sættes en udlufter på dernede så luften holdes frisk og tør??

Jeg ved ikke hvilken slags fugt det er. Det står ikke i tilstands rapporten. Men det er primært ved wc rene og nede i kælderen. Men i havde allerede sagt wc erne ikke passer til vores smag og derfor skulle skiftes ud.

Anmeld

13. marts 2014

Muffinmus

dræn kan nu altså være dyrere, min svingerinde skulle af med 200.000 for at få drænet under huset da det jo også skal stabiliseres bagefter hvis det er slet. Så man skal passe på hvad man køber:-)

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Det kan være vandet kan drænes væk. Alt efter hvor meget det er oh hvor der skal graves kan det vel koste alt i mellem 10 og 50 tusind eller noget i det lag. Jeg ville undersøge dets omfang og muligheder  og få et skriftligt tilbud på arbejdet inden I køber noget som helst....

God ide. Der skal en professionel ind og vudere..

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Æhm. Står der bare fugt i huset? Det er dæleme ikk særlig specifikt  Er det i ydervæggene eller alle vægge? I alle rum på alle etager? 

Primært wc ern og kælderen

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

dræn kan nu altså være dyrere, min svingerinde skulle af med 200.000 for at få drænet under huset da det jo også skal stabiliseres bagefter hvis det er slet. Så man skal passe på hvad man køber:-)

Det er bare såååå flot! Og perfekt beliggenhed. Vi har også penge til renovation men 2000.000 er for meget !

Anmeld

13. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kælderen er et klassisk sted for fugt. Det kan evt kræve dræn og i de fleste tilfælde efterisolering af alle ydervæggene dernede. 

Toiletterne skyldes det for det meste dårlig udluftningsmuligheder. Fx hvis rummet er midt inde i huset så det ikk er muligt at åbne et vindue ud til. Her kræver det at man holder sin udluftningskanal vedlige + holder døren åben så fugten kan komme væk. Hvis rummet er inficeret med svamp som følge af fugt, skal der renses vægge ned og vaskes med rodalon eller lign der dræber svampesporene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.