Gav blod i går - blev/er dårlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
13 svar
1 synes godt om
13. marts 2014

*Pingvinen*

Jeg er bloddonorer og gav blod for 3.gang i går. Men blev dårlig ca en time efter og er det stadig.
Fik desværre ikke spist optimalt til middag - lige inden jeg skulle donere også var jeg ude at gå 5 km rolig gang om formiddagen. Skulle donere kl 13.
Hele min krop kører på slow. Det er som om jeg bliver SÅ enorm træt i hele kroppen, bare jeg laver den mindste lille ting.

Nogen der ved hvordan jeg lige får mit ''blod og energi'' igen. Hvilke madvarer skal jeg indtage for hurtigt at komme til hægterne igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

Wimmie

Jeg er bloddonorer og gav blod for 3.gang i går. Men blev dårlig ca en time efter og er det stadig.
Fik desværre ikke spist optimalt til middag - lige inden jeg skulle donere også var jeg ude at gå 5 km rolig gang om formiddagen. Skulle donere kl 13.
Hele min krop kører på slow. Det er som om jeg bliver SÅ enorm træt i hele kroppen, bare jeg laver den mindste lille ting.

Nogen der ved hvordan jeg lige får mit ''blod og energi'' igen. Hvilke madvarer skal jeg indtage for hurtigt at komme til hægterne igen.

jernholdigt mad og masser af vand
Hvis du kan lide lever er det noget af det bedste - ellers er rugbrød med leverpostej også godt 

Ellers se her: http://www.bloddonor.dk/donor-info/Information/jern-i-kosten-1

Anmeld

13. marts 2014

Muffinmus

Hmm, tror du skal have lidt gode proteiner, sukker og væske. Så, nup en cola, ikke light, æblejuice eller saftevand to stk lækker fyldigt rugbrød, med lidt smør og lækkert pålæg, æg med mayo, postje, pate osv  måske?? og drik så vand i løbet af dagen når du går forbi vandhanen nupper du lige et glas. bare et foreslag:-)

Anmeld

13. marts 2014

*Pingvinen*

Wimmie skriver:

jernholdigt mad og masser af vand
Hvis du kan lide lever er det noget af det bedste - ellers er rugbrød med leverpostej også godt 

Ellers se her: http://www.bloddonor.dk/donor-info/Information/jern-i-kosten-1

Tusinde tak...

Anmeld

13. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg har givet blod rigtig mange gange.

Det er vigtigt, at man har spist og drukket godt op til, at man skal tappes - gerne med sukker i.

Jeg plejer, at være ekstra træt de første 14 dage.

Men drik en masse juice og spist en masse jernholdigt mad

Anmeld

13. marts 2014

Papillon

Stabilt blodsukker og afslapning  Tror ikke man kan gøre noget for, at det går hurtigere. Kroppen skal bare have lov til at erstatte det manglende blod. Dertil skal den bruge jern - fik du ikke tilskud med hjem? 

Anmeld

13. marts 2014

*Pingvinen*

Papillon skriver:

Stabilt blodsukker og afslapning  Tror ikke man kan gøre noget for, at det går hurtigere. Kroppen skal bare have lov til at erstatte det manglende blod. Dertil skal den bruge jern - fik du ikke tilskud med hjem? 

Tilskud med hjem? En jernpille? Nej det giver de ikke.

Anmeld

13. marts 2014

Papillon

*Pingvinen* skriver:

Tilskud med hjem? En jernpille? Nej det giver de ikke.

Min kæreste fik jerntilskud til tre måneder frem med hjem 

Anmeld

13. marts 2014

M (:

Papillon skriver:

Min kæreste fik jerntilskud til tre måneder frem med hjem 

Lyder underligt, da de normalt ikke anbefaler at man donerer, hvis man er nødt til at tage jern, for at holde blodprocenten oppe..

Vh en tidligere donor, hvis blodprocent flere gange var for lav til tapning. 

Anmeld

13. marts 2014

Ciss

M (: skriver:

Lyder underligt, da de normalt ikke anbefaler at man donerer, hvis man er nødt til at tage jern, for at holde blodprocenten oppe..

Vh en tidligere donor, hvis blodprocent flere gange var for lav til tapning. 

Jeg har fået det - men det tror jeg var fordi, jeg havde en blodtype de rigtig gerne ville have mere af. Jeg blev først spurgt, om jeg var villig til at tage jern i en periode.

Ellers vil jeg lige anbefale broccoli. God jernkilde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.