Disse børn mobbes mest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fpn.dk

Børn kan være grusomme mod hinanden - og det er langtfra tilfældigt, hvem der bliver ofre.

Disse børn mobbes mestEt nyt amerikansk studie fra universitetet i Kansas afdækker baggrunden for, at nogle børn bliver mobbet, mens andre slipper.

Er dit barn overvægtigt, er der større risiko for, at det bliver mobbet, end hvis det har astma, bærer briller eller har andre uforskyldte skavanker. Årsagen er, at børn er venligere indstillet over for jævnaldrende med skavanker, som de anser for uforskyldte. Det gælder f.eks. astma, fattigdom eller et handicap.

Når det gælder børn, som er for tykke, er sympatien ikke den samme. Selv om forældrene i høj grad må siges at være meddelagtige i deres børns overvægt, får det ikke de andre børn til at se mildere på de overflødige kilo.

Mange børn anser tilstanden som selvforskyldt, og dermed er det - efter deres logik - helt i orden at mobbe og kalde det overvægtige barn øgenavne, konkluderer de amerikanske forskere.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

oo

"Selv om forældrene i høj grad må siges at være meddelagtige i deres børns overvægt" (citat fra artiklen)

jeg må så sige, at jeg mener også, at forældrene i høj grad må siges at være meddelagtige i deres børns mobberi af andre børn!

Anmeld

6. august 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

"Selv om forældrene i høj grad må siges at være meddelagtige i deres børns overvægt" (citat fra artiklen)

jeg må så sige, at jeg mener også, at forældrene i høj grad må siges at være meddelagtige i deres børns mobberi af andre børn!

Anmeld

6. august 2009

Plysbjørnen

Tjuhl skriver:

Det kunne jeg ikke have sagt bedre selv.

Anmeld

6. august 2009

LotteGabriella

Tjuhl skriver:

helt enig

Anmeld

7. august 2009

Miamaja

Hmm saadan var det ikke i min klasse. der var det de folsomme og svage born der blev mobbet. De tykke.. der var bl.a en stor tyk pige i min klasse.. alle var bange for hende. Hun var meget staerk og frembrusende i sin adfaerd. Ikke en bly viol af sind eller udseende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.