Løfte efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.449 visninger
4 svar
2 synes godt om
12. marts 2014

AnneMaria

Jeg har fået planlagt kejsersnit for 2 uger siden. Bor i udlandet og her siger lægerne at jeg må løfte igen, 2 uger efter kejsersnittet, (max 10 kg), indtil der er gået 2 mdr. Min mor siger at det kan ikke passe. Hvad anbefaler de i DK?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

Sisse Vinther

AnneMaria skriver:

Jeg har fået planlagt kejsersnit for 2 uger siden. Bor i udlandet og her siger lægerne at jeg må løfte igen, 2 uger efter kejsersnittet, (max 10 kg), indtil der er gået 2 mdr. Min mor siger at det kan ikke passe. Hvad anbefaler de i DK?

Genoptræning

Selvom du har født ved kejsersnit kan du sagtens deltage i genoptræning

efter fødslen. Bækkenbunden er ikke blevet belastet i samme grad

som ved en almindelig fødsel.

Gode råd i den første tid:

Løft: Når du har født ved kejsersnit, er det ikke så meget bækkenbunden,

som såret, der ikke kan tåle belastning. De første 14 dage

må du ikke løfte noget, der er tungere end din nyfødte i liften. Her

efter kan du langsomt øge belastningen. Lad derfor andre om at

løfte badekar med vand, vådt vasketøj, indkøb og større børn.

Det sidste kan være svært, men prøv at snakke med dem.

Prøv dig frem.

Tyvstjålet fra nettet -regonshispitalet i Randers. :-)

Anmeld

12. marts 2014

Clisolka

AnneMaria skriver:

Da jeg fik et AKS for 3½ år siden måtte jeg ikke løfte noget tungt de første 8 uger. Jeg måtte primært løfte det der svarede til vægten af min datter de første par uger 

Anmeld

12. marts 2014

Skouboe

Jeg fik at vide begge gange at de første 8 uger måtte jeg ikke løfte noget tungere end mit barn

Anmeld

12. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her fik jeg at vide at jeg sku tage det roligt de første 8 uger. Man må ik løfte mere end det baby vejer + feks liften eller autostolen, men at når såret er helet, så ka man stille og roligt begynde at prøve sig lidt frem, også bare mærke efter! 

Men der ka jo sagtns være forskel på hva man får at vide, og tror bare man ska bruge sin sunde fornuft, og mærke efter hva ens krop siger. Jeg ku løfte normalt efter ca 3 uger, uden det gjorde ondt, min veninde havde ondt meget længer efter! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.