syg hver uge med feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
1 svar
0 synes godt om
12. marts 2014

LineaFonvig

Jeg har en dreng på 3, som er startet i børnehave i november. De sidste 4 uger har børnehaven ringet 1. gang i ugen at han var syg. Han har godt nok haft scarlager feber og mellemørebetændelse,  og fået penicillin to gange. Når vi henter ham i børnehaven, ser han også syg ud og har feber. Og han siger selv: "Mig syg", men nå vi kommer hjem går der et par timer, så er han nærmest frisk pg siger: "mig ikke syg mere". 

Jeg begynder at tro at der er noget galt i børnehaven, men bår jeg spørger ham på de mest pædagoiske måder, så vil han ikke svare eller han svare helt hen i vejret med noget som slet ikke passer ind på mit spørgsmål. 

Er der nogen der har oplevet noget lignende, eller har forslag til hvad jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

charlottekri

LineaFonvig skriver:

Jeg har en dreng på 3, som er startet i børnehave i november. De sidste 4 uger har børnehaven ringet 1. gang i ugen at han var syg. Han har godt nok haft scarlager feber og mellemørebetændelse,  og fået penicillin to gange. Når vi henter ham i børnehaven, ser han også syg ud og har feber. Og han siger selv: "Mig syg", men nå vi kommer hjem går der et par timer, så er han nærmest frisk pg siger: "mig ikke syg mere". 

Jeg begynder at tro at der er noget galt i børnehaven, men bår jeg spørger ham på de mest pædagoiske måder, så vil han ikke svare eller han svare helt hen i vejret med noget som slet ikke passer ind på mit spørgsmål. 

Er der nogen der har oplevet noget lignende, eller har forslag til hvad jeg skal gøre?

Først og fremmest ville jeg tage en snak med pædagogerne hvorvidt der er problemer eller ej og evt bede dem om at holde øje med dit barn i en periode og så tage en ny samtale. Pædagoger er kun mennesker og som pædagog er det rigtig rart hvis forældrene kommer med ting som de er bekymrede for (tænker jeg)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.