Søvnløs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. marts 2014

oktober2014

God"aften" damer.

Puha, jeg skriver lidt i frustration, jeg er knap 8 uger inde i min graviditet. 

I starten af graviditeten var der en del problemer, de er dog løst nu, og jeg har det egentlig godt og er glad. Har en masse støtte fra min søster og far, og en kæreste der glæder sig enormt til at være far.

Jeg har dog det problem, at selvom tingene går godt, og jeg endda har fået tre uger fri fra studiet til at få styr på tingene (starter på mandag igen), jeg kan simpelthen ikke falde i søvn? Det er ligemeget hvor meget jeg har knoklet, hvor tidligt jeg står op, og hvor træt jeg er. Når jeg ligger hovedet på puden, kan jeg simpelthen ikke sove.

Er der andre der har prøvet dette, og nogen råd til hvad der kan være? Er det noget min krop? Det er ikke psykisk nemlig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

Gevher Atici

oktober2014 skriver:

God"aften" damer.

I starten af graviditeten var der en del problemer, de er dog løst nu, og jeg har det egentlig godt og er glad. Har en masse støtte fra min søster og far, og en kæreste der glæder sig enormt til at være far.

Jeg har dog det problem, at selvom tingene går godt, og jeg endda har fået tre uger fri fra studiet til at få styr på tingene (starter på mandag igen), jeg kan simpelthen ikke falde i søvn? Det er ligemeget hvor meget jeg har knoklet, hvor tidligt jeg står op, og hvor træt jeg er. Når jeg ligger hovedet på puden, kan jeg simpelthen ikke sove.

Er der andre der har prøvet dette, og nogen råd til hvad der kan være? Er det noget min krop? Det er ikke psykisk nemlig 

Jeg har samme problem, men da jeg er på barsel gør det ikke så meget lige nu..

Nu ved jeg ikke om det er derfor, men kan det være fordi du er blevet over træt? Det sker ofte for mig.. ligesom når børn er overtrætte kan de heller ikke sove.

Jeg plejer at sove med åben vindue (på klem) hele året rundt, indtil jeg blev gift. Min mand fryser hurtigt og får ondt i maven om morgenen, så kan ikke sove med åben vindue længere, men det plejer næsten altid at hjælpe på mig. 

Anmeld

12. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

oktober2014 skriver:

God"aften" damer.

Jeg har samme problem, dog ikke grundet graviditet, men har bare aldrig været god til at falde i søvn.

For mig hjælper det hvis der kører en film (eller bare fjernsynet) i baggrunden som jeg kan falde i søvn til - længe leve sleeptimer på fjernsynet. 
- men der er jo også nogen, der skal have ro når de skal sove.

Dit problem kan muligvis være at du kommer til at spekulere eller er frustreret over ikke at kunne sove når du ligger i sengen og skal sove - bevidst eller ubevidst. 
Prøv evt. at lytte til din vejrtrækning og fokuser 100% på det. Det virker somme tider og så bliver alt andet lukket ude. 

Der er selvfølgelig også dem, der begynder at få sværere ved at sove nu hvor vi er begyndt at få lysere tider (selvom der stadig er mørkt om aftenen), men det kan være din krop er begyndt at blive påvirket af det. Måske pga. graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.