Deleværelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
9 svar
8 synes godt om
11. marts 2014

LilleChelle

Hvordan har i gjort med deleværelse? 

Vækker de ikke hinanden når de skal sove eller ikke vil sove? 

Her vil der være 2 år mellem dem og de vil skulle sove på samme værelse.

Men når jeg husker tilbage på de første mange måneder, hvor Mathias skulle falde i søvn på værelset, holdt han ofte fest i et par timer før han lagde sig til at sove. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Aabye

LilleChelle skriver:

Men når jeg husker tilbage på de første mange måneder, hvor Mathias skulle falde i søvn på værelset, holdt han ofte fest i et par timer før han lagde sig til at sove. 

Herhjemme fungerer det jo ikke med at drengene sover sammen.. Men det har vi jo snakket om.. 
Dog kan jeg da huske at jeg på et tidspunkt delte værelse med min lillebror da jeg var lille og han var spæd, og det fungerede fint, men kun fordi jeg sov så tungt som jeg gjorde.. 

Så alt efter hvor tungt M sover, så kan det jo sagtens lade sig gøre.. 

Anmeld

11. marts 2014

Maja_4000

Nu har vi ikke fået nr to endnu men her får de fælles soveværelse og fælles legeværelse.. Vi har nemlig et meget lille værelse og et ret stort..

Der kommer til at være 3,5 år imellem.. Men jeg følger lige med i din tråd

Anmeld

11. marts 2014

charlottekri

Hos os sover Maja (6 år) og Mikkel (1,5 år) på samme værelse og det går faktisk fint, men som en anden nævner, så er det nok fordi Maja sover RIGTIG tungt og kan faktisk sove igennem selvom Mikkel har haft en nat hvor han har skreget hver halve time... Andre gange vågner hun ved at han skriger men det er ikke så tit. Nu er han heldigvis begyndt at sove mere eller mindre igennem. Der kommer selvfølgelig et tidspunkt hvor Maja bliver for stor til at dele værelse med sin lillebror, men regner først med at det bliver om nogle år, og så håber jeg på at vi til den tid har fundet noget andet at bo i.
Men at dele værelse kommer jo helt an på de ungerne, altså hvor let eller tungt de sover, så de ikke vækker hinanden hvis den ene skulle vågne skrigende.

Anmeld

11. marts 2014

Mor til Ella

LilleChelle skriver:

Følger også lige med.

Vores kommer også til at dele værelse, og der bliver ca 2 år og 3 mdr.

Ella sov stort set ikke om natten i 16 mdr, så jeg er også parat til at den lille ny må sove hos os hvis hun heller ikke har tænkt sig at sove om natten

Dog tænker jeg lidt at vi har en stor boxer som har valgt at sove på gulvet ved ellas seng, og han SNORKER helt vild, og det har aldrig vækket hende efter hun fik stabil søvn.

Så tænker da at hvis begge børn som udgangspunkt ikke skriger hele natten, tror jeg på at det kan fungere

Anmeld

11. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige. De har delt værelse fra vores pige var ca. 1 år. De har vækket hinanden nogen gange, men begge har været gode til, at ligge sig til, at sove igen. De er nu næsten 5 år og 6 1/2 år. De har nu køjeseng og det fungere ubeklageligt

Anmeld

11. marts 2014

L&V

LilleChelle skriver:

Vores deler værelse.. Der er 22 måneder i mellem dem og de finder rigtig stor tryghed i det.. Den lille bliver på nuværende tidspunkt puttet 30min før den store.. Han spiser stadig om natten men den store vågner stort set aldrig ved det. Det kan hvis tælles på en hånd hvor mange gange det er sket..

Anmeld

12. marts 2014

LilleChelle

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Vores deler værelse.. Der er 22 måneder i mellem dem og de finder rigtig stor tryghed i det.. Den lille bliver på nuværende tidspunkt puttet 30min før den store.. Han spiser stadig om natten men den store vågner stort set aldrig ved det. Det kan hvis tælles på en hånd hvor mange gange det er sket..

Hvor lyder det bare lækkert. 
Sådan håber jeg også det vil blive her  

Anmeld

12. marts 2014

L&V

LilleChelle skriver:

Hvor lyder det bare lækkert. 
Sådan håber jeg også det vil blive her  

Tror hvis man indføre det tidligt nok så vender de sig hurtigt til det.. Lige i tiden sover vi alle 4 sammen og jeg er den eneste der vågner af dem hø hø

Anmeld

12. marts 2014

Ciss

Hos os har det gået rigtig fint.

Der er 23 mndr imellem dem.

Vi har altid lagt den yngste først - og heldigvis har han altid haft lettere ved at falde til ro og sove, end den ældste havde. Nogle få gange - hvis han har været syg eller der har været noget specielt - har han ikke klaret at falde til ro, når den store har brug for at komme i seng. Da har vi taget ham stille og roligt ud på badet f eks, mens den store får lov til at komme i seng og sove. Det har aldrig været et problem, at de har vækket hinanden om natten. Jeg var ellers urolig for det, for Lillebror har i åresvis vågnet flere gange hver nat. Men det ser aldrig ud til at have generet den store.

Vi valgte at putte dem efter hianden, så de hver har sin egen hyggestund, og så den store også får lidt prioriteret tid med mor og far. Det har fungeret rigtig godt for os.

I dag er de 4 og 6 år og rigtig glade for at dele rum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.