Sygemeldt fra skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. marts 2014

ZaraJaza

Jeg har været sygemeldt i snart 2 måneder fra min skole, da min læge har vurderet mig til at slappe af og prøve på at få det bedre psykisk. Har haft en uheldig graviditet, og har måttet gå med al bagagen alene. Jeg er Idag 24 uger henne .

Idag får jeg en mail fra min skole, at de har udmeldt mig fra alle mine fag, fordi de ikke vurdere mig til at kunne tage mine eksaminer om nogle måneder. Kan de det? Når jeg har en lægeerklæring på min sygemelding ? Mister jeg så min S.U? Eller hvordan skal jeg forholde mig til det?

Jeg skal nemlig til læge på torsdag og se om jeg kan komme på barsel før, og min veninde råder mig til at først tage kontakt til skolen på fredag når jeg så ved mere efter mit lægebesøg .. Men går da med mine bekymringer om at jeg overhovedet får nogen indtægt næste måned????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Skolen kan godt udmelde dig, når du vurderer at du ikke vil kunne tage dine eksaminer, selvom du har en lægeerklæring på din sygemelding. 
Umiddelbart ville jeg tro at du så mister din SU, da du jo ikke længere er underuddannelse. 
Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig lidt at tage kontakt til skolens su-vejleder, da h*n nok har meget mere styr på det end jeg. 
Hvis det er sådan at du mister din SU, må du jo søge kontanthjælp, og en engangsydelse, så du ikke står uden penge til den 1. - Engangsydelsen fordi kh er bagudbetalt og su er forudbetalt, så der kommer et hul når man sådan skifter over. 
Det kan du få hjælp til på jobcenteret. 

Anmeld

11. marts 2014

ZaraJaza

Håber godt nok ikke du har ret :-( -

Jeg tænker at udmelde mig fra mine fag, er vel ikke det samme at man er udmeldt fra skolen??- da jeg vil kunne optage start igen på skolen efter fødsel/barsel ..

Hvis lægen gerne vil lade mig gå på barsel før tid, på torsdag.. Burde jeg så ikke få du indtil jeg føder!? Arg men altså magter ikke økonomisk problemer oveni alt dette

Anmeld

11. marts 2014

Trekløver(:

ZaraJaza skriver:

Jeg har været sygemeldt i snart 2 måneder fra min skole, da min læge har vurderet mig til at slappe af og prøve på at få det bedre psykisk. Har haft en uheldig graviditet, og har måttet gå med al bagagen alene. Jeg er Idag 24 uger henne .

Idag får jeg en mail fra min skole, at de har udmeldt mig fra alle mine fag, fordi de ikke vurdere mig til at kunne tage mine eksaminer om nogle måneder. Kan de det? Når jeg har en lægeerklæring på min sygemelding ? Mister jeg så min S.U? Eller hvordan skal jeg forholde mig til det?

Jeg skal nemlig til læge på torsdag og se om jeg kan komme på barsel før, og min veninde råder mig til at først tage kontakt til skolen på fredag når jeg så ved mere efter mit lægebesøg .. Men går da med mine bekymringer om at jeg overhovedet får nogen indtægt næste måned????

Jeg mener altså ikke, at de bare må udmelde dig, når du er sygemeldt

Jeg fik su, da jeg blev sygemeldt i min graviditet, og jeg gik på hf enkeltfag.

Anmeld

11. marts 2014

-Sigrid-

Jeg er sygemeldt fordi jeg er gravid, og har ikke været i skole siden dec? Jeg er ikke meldt ud, så syntes det lyder underligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.