Hvor gamle var jeres børn da de begyndte, at kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. august 2009

qp

Min søn er nu snart 10 mdr og i over en månede har han skubbet sig bagud når han ligger på maven. Jeg synes ikke rigtig der sker mere og har endda gjort vuggestuen opmærksom på, at de må lægge ham på maven så vidt muligt så han kommer afsted. Men hver gang jeg henter ham sidder han på rumpen og det er min fornemmelse, at det er det han gør dagen lang, (uden at være sikker i min sag) på trods af min opfordring.
Jeg ser jo de andre børn som er yngre end ham og er rigtig gode til, at kravle og af denne grund bliver jeg lidt bekymret og utålmodig på samme tid.
En anden ting der også bekymrer mig er hans intellektuelle udvikling da der jo er forskninger der har påvist vigtigheden i, at børn lærer at kravle da de herigennem lærer, at krydskordinere som er udtryk for, at de to hjernehalvdele samarbejder - og igen er afgørende for indlæringen.
Marcus er en lille mand på 11 kg og dette kan jo også være en årsag til, at han er længere om det end så mange andre.

Hvad er jeres erfaringer?

Kh Marcus Mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Jules

Det skal nok komme
Viktor møffede rundt fra han var 7 mån til han begyndte at kravle for godt 14 dage siden... Så det har taget ham noget tid Han blev os lige pludselig meget glad for at sidde istedet for at ligge.... (Viktor er snart 11 mån)
Vi begyndte at trille ting væk fra ham så han skulle efter dem... Og han er os meget glad for dyr! Så kan han slet ikke sidde stille Er der noget din knægt er helt vild med så du muligvis kan opmuntre haam til at kravle hvis du vil prøve at hjælpe ham igang?

Anmeld

6. august 2009

sarahb

isaac er 9 mdr og møffer eller ruller efter ting.. vi ver men han er ik klar og sådan r dt bare... men håber snart det kommer

Anmeld

6. august 2009

Honningblomst

Mine de yngste var vildt hurtige til alt det fysiske....den store var langsommere...de små var 7 md. og den store 10 md.
Knus..

Anmeld

6. august 2009

NaFe

Mon ik de bare gør det i deres tempo, og a du selvfølgelig er lidt opmærksom på det....smiler..

feluca skubbede sig frem da hun var 5 mdr og er nu 7 og kravler...men hun har så altid kun ville ligge på maven, ryggen gad hun slet ik....

Anmeld

6. august 2009

Nanna1985

Det er meget forskelligt.. Min datter var 10 mdr, da hun kravlede.. Hun var 15 mdr før hun gik helt selv..Det skal nok komme

Anmeld

6. august 2009

Kristina V

Tror nu os det tager den tid som det tager.
Min datter var forholdsvis hurtig og gik da hun var 11 mdr.. så er der dog andre ting hun har været lidt langsommere...

Anmeld

6. august 2009

TbCp

Marcus' Mor skriver:

Min søn er nu snart 10 mdr og i over en månede har han skubbet sig bagud når han ligger på maven. Jeg synes ikke rigtig der sker mere og har endda gjort vuggestuen opmærksom på, at de må lægge ham på maven så vidt muligt så han kommer afsted. Men hver gang jeg henter ham sidder han på rumpen og det er min fornemmelse, at det er det han gør dagen lang, (uden at være sikker i min sag) på trods af min opfordring.
Jeg ser jo de andre børn som er yngre end ham og er rigtig gode til, at kravle og af denne grund bliver jeg lidt bekymret og utålmodig på samme tid.
En anden ting der også bekymrer mig er hans intellektuelle udvikling da der jo er forskninger der har påvist vigtigheden i, at børn lærer at kravle da de herigennem lærer, at krydskordinere som er udtryk for, at de to hjernehalvdele samarbejder - og igen er afgørende for indlæringen.
Marcus er en lille mand på 11 kg og dette kan jo også være en årsag til, at han er længere om det end så mange andre.

Kh Marcus Mor

Liva kravlede da hun var 8 mdr + 3 uger

Anmeld

6. august 2009

Vingummien

Marcus' Mor skriver:

Kh Marcus Mor

Det skal nok komme. Emil blev 1 år i søndags, og han begyndte først kravle rigtigt lige et par dage inden, el havde han sin egen måde at komme frem på, og det gør han stadig hvis det skal gå hurtigt.

Er nogen børn der går før de kravler. Men kender godt følelsen, sådanhavde jeg det også, men efter at have lavet et indlæg ligeosm dig tog jeg det meget roligt. er jo forskelligt fra barn til barn.

Og er sikker på at han ik sidder hele dagen lang, det vil han jo ik ku holde til uden at blive pylret. Men sig til dem at du kun ser han sidder op når duhenter ham og det bekymre dig lidt.

Skal lige siges at vi lagde ik Emil ned, vi satte ham altid op og så lagde han sig selv ned når han ik gad det mere, og vil han ik sidde når visatte ham skulle han nok også vise det.

Men snak med dem igen, jeg tager tit fat i dem i den vuggestue Emil går i og de er jo så vantil det.

Anmeld

10. august 2009

qp

Tak for jeres svar

Kh Mariann

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.