Barsel som studerende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

229 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. marts 2014

FruPudderkvast

Hej,

Jeg er pt. studerende, færdig til sommer. Jeg har termin d. 21. april, hvilket jo betyder at jeg stadig er studerende til den tid.. Men jeg skal jo have nogle barselsdagpenge efter endt uddannelse..

Er der nogen af jer der ved hvordan det fungerer? Jeg er medlem af a-kasse hvilket jo gør at jeg er berettiget til den sats jeg ville få som arbejdsløs.. Men lige nu bliver jeg kastet rundt mellem Udbetaling DK, min a-kasse og SU-styrelsen.. 

Og jeg er godt og grundigt forvirret! :/

Så hjælp hvis nogen har stået i samme situation, eller blot har en viden om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Annette A

Jeg fødte 4 mdr før min uddannelse sluttede. Da jeg så havde afsluttet min uddannelse kontaktede jeg min fagforening som sendte mig nogle papirer jeg skulle udfylde om jeg var fuldtidforsikret og om hvilken dato min barsel påbegyndte. De papirer skulle jeg så sende (til på det tidspunkt kommunen) nu er det selvfølgelig Udbetaling Danmark og de udbetaler så barselsdagpenge til dig efterfølgende.

Så ring til din fagforening når din uddannelse slutter og meld fra hvilken dato du overgår til barsel, så skal de nok vejlede dig om resten og sende de relevante papirer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.