Gulsot

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.374 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. marts 2014

Lukas&Liam<3

Er der ikke nogen der vil fortælle om jeres forløb med en nyfødt med gulsot?
Liam har det og vi har været indlagt siden igår. Han får nærmest kun mad gennem en sonde fordi han er for sløv til at spise og sover rigtig meget.

Hvor hurtigt gik det frem af for jer?
Hvor længe var i indlagt?
Hvor hurtigt så i bedring?

Jeg er godt nok nervøs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea blev født 6 uger før tid, og fik gulsot. Hun lå i lyskasse de første 3-4 dage, hvor hun helst sku ligge det meste af tiden, men måtte komme ud til mig, når hun sku ha mad. Jeg pumpede mælk ud til hende, som hun fik i sonde. Hendes tal faldt ret hurtigt, og vi fik lov til at komme hjem, da hun var 3 uger = 3 uger før hendes rigtig termins dato. Man ku dog se at hun var lidt gul indtil hun var ca 5-6 uger gammel.

Alberte er født til tiden, og fik gulsot. Vi var indlagt i 4 dage, hvorefter vi fik lov til at tage hjem, men sku stadig komme til kontrol hver dag, den næste uges tid. Hun var også fin gul i 3-4 uger. Vh stine

Anmeld

9. marts 2014

Hullabullabulla

Maria&Lukas skriver:

Er der ikke nogen der vil fortælle om jeres forløb med en nyfødt med gulsot?
Liam har det og vi har været indlagt siden igår. Han får nærmest kun mad gennem en sonde fordi han er for sløv til at spise og sover rigtig meget.

Hvor hurtigt gik det frem af for jer?
Hvor længe var i indlagt?
Hvor hurtigt så i bedring?

Jeg er godt nok nervøs

Nicolai er for tidligt født så vi var indlagt alligevel , men han fik gulsot men kom ikke i lyskasse vi skulle i stedet lægge ham i dagslyset. Han ville ikke rigtig spise (havde heller ingen mælk) og mme gad han heller ikke.. På 6. dagen var vi til kontrol på neo (dagen efter vi blev udskrevet) og der var tallet faldet hvilket vi tydeligt kunne mærke på appetitten..

Anmeld

10. marts 2014

Lukas&Liam<3

Britt88 skriver:

Nicolai er for tidligt født så vi var indlagt alligevel , men han fik gulsot men kom ikke i lyskasse vi skulle i stedet lægge ham i dagslyset. Han ville ikke rigtig spise (havde heller ingen mælk) og mme gad han heller ikke.. På 6. dagen var vi til kontrol på neo (dagen efter vi blev udskrevet) og der var tallet faldet hvilket vi tydeligt kunne mærke på appetitten..

Skal også bare ligge ham i dagslys
Appetitten er også allerede blevet bedre, han er helt vildt interesseret i brystet men der er desværre ikke nok /: 22g har han taget på. Og det er 6 timer siden jeg malkede ud. Så der er lang vej.

Han er så også meget mere vågen, så det er helt fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.