Hvis jeg er usikker, hva så??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
9 svar
2 synes godt om
9. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja jeg står desværre i den situation at jeg ikke er 100% sikker på at kæresten er faren til mit barn som ikke er født endnu. Og han kender godt til mit sidespring og vi har arbejdet os videre. Så døm ikke på det punkt for har dømt mig selv nok.

men hvordan kan jeg få det tjekket? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

FruK

Så vidt jeg ved, kan man først få det tjekket når barnet er født. 

Anmeld

9. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror ik i ka få det tjekket før efter baby er født, med mindre i tør tage chancen og få taget prøver gennem din mave. Men så er der jo bare en risiko for abort! Vh stine

Anmeld

9. marts 2014

modesty

Ja jeg står desværre i den situation at jeg ikke er 100% sikker på at kæresten er faren til mit barn som ikke er født endnu. Og han kender godt til mit sidespring og vi har arbejdet os videre. Så døm ikke på det punkt for har dømt mig selv nok.

Snak med din læge, han/hun vil kunne rådgive dig. Jeg ved at man i udlandet kan få faderskabstest (moderkagebiopsi) før baby er født, men ved ikke om man kan få det herhjemme endnu. Der er en lille risiko for abort ved indgrebet.

Ved din kæreste godt at han måske ikke er far til barnet?

Anmeld

9. marts 2014

Dr. House

Anonym skriver:

Via dit blod. Det koster den nette sum af omkring de 9000 kroner. 

Ellers er der også andre muligheder, men der er stor risiko for at skade fosteret, og det bliver kun gjort hvis der er noget galt med barnet.

Mit råd til dig er at vente til barnet er født, det er nemmere.

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Tror ik i ka få det tjekket før efter baby er født, med mindre i tør tage chancen og få taget prøver gennem din mave. Men så er der jo bare en risiko for abort! Vh stine

Jeg er i 8 måned. 

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Snak med din læge, han/hun vil kunne rådgive dig. Jeg ved at man i udlandet kan få faderskabstest (moderkagebiopsi) før baby er født, men ved ikke om man kan få det herhjemme endnu. Der er en lille risiko for abort ved indgrebet.

Ved din kæreste godt at han måske ikke er far til barnet?

Ja det snakkede vi om da jeg fortalte ham hvad jeg havde gjort.

jeg er næsten sikker på at han er faren men ved bare ikke om jeg kan leve med uvisheden. 

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

Dr. House skriver:

Via dit blod. Det koster den nette sum af omkring de 9000 kroner. 

Ellers er der også andre muligheder, men der er stor risiko for at skade fosteret, og det bliver kun gjort hvis der er noget galt med barnet.

Mit råd til dig er at vente til barnet er født, det er nemmere.

Tager de så bare en blodprøve fra baby og min kæreste og ser det derfra? 

Anmeld

9. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

http://graviditet-og-barn.dk/efter-graviditeten/faderskabstest.html

så er der ikke noget med at stikke barnet.. Gudskelov. 

Anmeld

9. marts 2014

Dr. House

Anonym skriver:

Tager de så bare en blodprøve fra baby og min kæreste og ser det derfra? 

Den "gamle" DNA test, tager de blod fra barnet samt faderen, men der skal barnet være over 6 måneder, for barnet skal kunne tåle at miste en del mængde blod.

Den nye test tager de nogle celler fra indersiden af kinden med en vatpind, så det er helt smertefrit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.