Hjælp til mit nye køkken :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
5 svar
5 synes godt om
9. marts 2014

Emilie91

Hej venner  

Jeg ved godt dette ikke har noget at gøre med "Baby" at gøre men jeg har virkelig brug for inspiration Min mand og jeg har købt det sødeste hus i Frederikssund og da det ikke er nyt skal der gøres en del.

Jeg glæder mig til at gå igang med køkkenet da jeg aldrig har haft så stort et køkken før Vil i kunne hjælpe med nogle gode råd til hvordan man kunne gøre det lækkert ?

Hvilke farver ville i putte ind?

Måske nogle spændene lamper i har fundet på nettet?

PS. Vi har tænkt os at bruge elementerne men de skal hvertfald males  

ALLE RÅD ER VELKOMMENDE

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

Dina1987

Det er lidt svært men tror jeg ville, lysne loftet, male væggene, hænger nogle svævehylder op, male elementerne og skifte grebene ud

Jeg ved ikke med de klinker og fliser ... De er jo ikke så "slemme"... Det kommer også an på om i fx lægger trægulv i hele hytten

God arbejdslyst og tillykke med huset

Anmeld

9. marts 2014

LilleSmølf

Ååh, misundelse!

Det kommer jo an på budget og tid, men jeg ville nok:

- Slibe køkkenelementerne og male dem
- Gøre loftet hvidt (jeg er ikke spor glad for den der træfarve)
- Male væggen
- Fjerne bordet hvis der er plads til spisebord andre steder (synes det optager for meget plads)
- Nye plader/overflader (hvad fanden er det nu de hedder?) i sort
- Udskifte gulvfliserne til trægulv, eller andre fliser (men de eksisterende er fine nok, jeg drømmer bare )

Personligt ville jeg holde det i hvid/sort/turkis fordi jeg godt kan lide at der er knald på farverne, men alt for mørke farver som fx. rød ville gøre det for småt. Evt. en pæn lilla hvis man ikke er til turkis.

Fx. male én væg turkis, de andre sandfarvet, og elementerne sorte.

Som sagt, jeg er slet, slet ikke misundelig Held og lykke med projekter uanset hvad I finder frem til

Anmeld

9. marts 2014

Mor til Majbørn

emiliedamm skriver:

Hej venner  

Jeg ved godt dette ikke har noget at gøre med "Baby" at gøre men jeg har virkelig brug for inspiration Min mand og jeg har købt det sødeste hus i Frederikssund og da det ikke er nyt skal der gøres en del.

Jeg glæder mig til at gå igang med køkkenet da jeg aldrig har haft så stort et køkken før Vil i kunne hjælpe med nogle gode råd til hvordan man kunne gøre det lækkert ?

ALLE RÅD ER VELKOMMENDE

Jeg ville male loftet og male elementerne i en eller anden lidt sart lys farve. Og så ville jeg sætte nye greb på.

Og så ville jeg udnytte endevæggen med masser af billeder (altså male den hvid og lade en masse billeder tage pladsen). Selv har jeg en væg, hvor jeg har gamle indrammede opskrifter fra min farmor og mormor hængende - nogle er skrevet i hånden, andre er udklip og nogle er fra en kogebog de har haft. Det er lidt personligt og sjovt.

Jeg ville lave loftlys (evt. spots), og fjerne lamperne over vasken.

Og jeg ville ændre gardinerne til at være noget lidt smartere persienne-halløj (ikk dem i plastik, men man kan få nogle der er ret pæne). Jeg synes at den type gardiner der tiltrækker meget fugt og snavs og sådan et køkken bliver godt brugt....

Og for enden ville jeg sætte et lidt højere bord op med 2 barstole, så der er siddeplads endnu, men ikke sådan spisebords-agtigt.

Anmeld

9. marts 2014

Emilie91

emiliedamm skriver:

Hej venner  

ALLE RÅD ER VELKOMMENDE

EJ hvor er i gode til at ramme min stil  

Det er mange af de ting jeg også har tænkt på. Men ja .... loftet skal enten males hvid eller så skal der gipsplader op.  

Ideen med spots er total god. Min manx er elektrikker han ville "elske" at sætte spots op ... 

fed ide med de der billeder for enden. For ja.. der skal helt klart et barbord op med nogle stole til.. har lidt tænkt: 

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S09885642/

Hvad synes i om dem ? 

Og farverne jeg havde tænkt var også hen af grøn, turkis, lille, blå agtigt noget SÅ total godt tænkt!! ... 

Jeg gad godt at få nogle fede greb til de der låger. Måske male lågerne hvide? også med en pangfarve med grebende? 

Årh det er så svært og også lidt hyggeligt at drømme om  

Gulvet tror jeg bliver som det er, indtil videre. Der er varme i gulvet også er det ikke relativt nyt  

Anmeld

9. marts 2014

Emilie91

Haha - nu jeg sikkert den eneste. men jeg ELSKER glimmer, bling bling og alt hvad der høre til det og se et tapet jeg har fundet. 

http://thebestwallpaperplace.com/browse-styles/glitter/stardust-shades-of-black-silver.html

tænker det kunne være på bagvæggen? er jeg for skør ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.