Er det ikke meget normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. marts 2014

Lullaby

Ja selvom det er mit 3. barn så synes jeg godt nok, at jeg ofte befinder mig i en jungle. De 2 store har snakket meget hurtigt og med et godt ordforråd. Kan se, at de begge har sagt op til flere ord i en alder af 1 år. Zarina siger ingen ord, andet en mam-mam. Men hun kommunikerer rigtig meget. Hun peger og siger øh, alt afhængig af hvad hun vil betyder det øh forskellige ting, det kan også være kraftigt og mere stille. 

Men er det ikke meget normalt? Alle siger, siger hun snart ikke noget. De andre har snakket rigtig hurtigt osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

L&V

Lullaby skriver:

Ja selvom det er mit 3. barn så synes jeg godt nok, at jeg ofte befinder mig i en jungle. De 2 store har snakket meget hurtigt og med et godt ordforråd. Kan se, at de begge har sagt op til flere ord i en alder af 1 år. Zarina siger ingen ord, andet en mam-mam. Men hun kommunikerer rigtig meget. Hun peger og siger øh, alt afhængig af hvad hun vil betyder det øh forskellige ting, det kan også være kraftigt og mere stille. 

Men er det ikke meget normalt? Alle siger, siger hun snart ikke noget. De andre har snakket rigtig hurtigt osv...

Jo det lyder helt normalt. mon ik det er fordi de sammenligner med de to store som var hurtige

Anmeld

9. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er thea født 6 uger før tid, og hun havde et kæmpe ordforråd inden hun var 1 år, og snakkede rent før hun var 2 år.

Så har vi alberte på 20 mdr'er, og det er godt nok ik mange ord hun ka sige. Hun siger tak, bar ( far ) bur ( mor ) thea, pibes ( Felis ) buuu ( colombo ) barbar ( farfar ) bliii ( blee ) hu ( hue ), og et par andre små ord. Til gengæld har hun en milliard lyder, og man er slet ik i tvivl om hva hun mener med dem. 

Så tænker at det er helt normal! Vh stine

Anmeld

9. marts 2014

Dr. House

Lullaby skriver:

For mig lyder det helt normalt.

Så længe barnet kan få ord inden børnehave stadiet, er der ingen grund til bekymring. Alle børn er forskellige, heldigvis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.