Var til samtale i vuggestuen i går. De er lidt bekymrede for min søn fordi han ikke er god til at indgå i det sociale med de andre børn. Han har en tendens til at skabe kontakt ved at slå (hvilket er helt normalt, siger pædagogerne), men når det så får negativ effekt, bliver han meget ked af det og trækker sig fra gruppen, sætter sig for sig selv med en bog... Han giver også meget hurtigt op m.h.t. f.eks at tage tøj på selv og hvis noget ikke lykkes for ham, med legetøj etc., bliver han hurtigt ulykkelig. Derudover har han en stor intimsfære, som gør at han hurtigt bliver irriteret over de andre børn, selvom han tydeligvis også er interesseret i dem.
Vi snakkede om at booste hans selvværd ved at arbejde på at gøre ham mere selvhjulpen (hvilket vi helt klart ikke har været gode nok til), og stå mere fast på vores beslutninger i stedet for at lade ham bestemme. Så han lærer at han ikke altid kan "få sin vilje".
Han er meget langt fremme sprogligt, og pædagogerne siger at de måske også er blevet lidt "snydt" til at tro at han kan opfatte mere komplicerede forklaringer end han egentlig kan, og derfor bliver forvirret og utryg når han ikke forstår det der bliver sagt til ham.
Jeg er bare SÅ ked af det lige nu. Herhjemme oplever vi en glad, nysgerrig, velfungerende dreng. Så det gør bare så ondt at høre at han ikke fungerer så godt i VS.
Jeg mødte en nabo i gården i dag, som har 3 børn, og sagde at det jo også bare kunne være fordi han ikke svinger godt med de andre børn på stuen. At kemien simpelthen er forkert. Jeg ved det ikke...
Han skal i børnehave om et halvt år og jeg håber, håber bare sådan at det vil gøre en forskel. Han ser utroligt meget op til større børn og bliver tit irriteret på de mindre børn på stuen, så måske det vil være godt for ham at rykke op.
Er der andre der har oplevet noget lignende? Og hvordan har det udviklet sig.
Hilsen en meget bekymret og ked mor. 
Anmeld