Forskellen på kvark, cremefrise, maskepone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.560 visninger
8 svar
3 synes godt om
6. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hvad er forskellen endelig? Jeg ska lave cheescake og står med disse 3 muligheder, hvad ka i bedst li? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Æhm, tænker at kvark og cremefraise er syrnede mælkeprodukter og marscapone er noget friskost blandet med noget cremefraise. Ville vælge marscapone til en cheesecake.  

Anmeld

6. marts 2014

StineW79

Mor11 skriver:

Æhm, tænker at kvark og cremefraise er syrnede mælkeprodukter og marscapone er noget friskost blandet med noget cremefraise. Ville vælge marscapone til en cheesecake.  

Det er nemlig også det jeg plejer at bruge, men har mistet min opskrift. Den jeg så i stedet har fundet er med kvark og cremefrice, så tænkte at jeg bare ville bytte kvarken ud med maskepone. Mon ik jeg godt ka gøre det? Vh stine

Anmeld

6. marts 2014

Papillon

Forskellen på kvark og creme fraiche er de mælkesyrekulturer, man bruger til at syrne fløden eller mælken. Det er egentlig forskellen på alle neutrale surmælksprodukter Ved brug af forskellige kulturer opnår man forskellig smag og konsistens.

Mascarpone er i følge hurtig googling: "Mascarpone er en mild, cremet friskost lavet af creme fraiche og fløde der koaguleres med syre f.eks. citronsyre og sommetider tilsættes der også kærnemælk."

Så det er vel hip som hap, hvad du vælger at bruge

Anmeld

6. marts 2014

StineW79

Papillon skriver:

Forskellen på kvark og creme fraiche er de mælkesyrekulturer, man bruger til at syrne fløden eller mælken. Det er egentlig forskellen på alle neutrale surmælksprodukter Ved brug af forskellige kulturer opnår man forskellig smag og konsistens.

Mascarpone er i følge hurtig googling: "Mascarpone er en mild, cremet friskost lavet af creme fraiche og fløde der koaguleres med syre f.eks. citronsyre og sommetider tilsættes der også kærnemælk."

Så det er vel hip som hap, hvad du vælger at bruge

Nu tager jeg i hvert fald chancen, og  For at det virker! Vh stine

Anmeld

6. marts 2014

fo82

Hvad blev resultatet? :-D 

jeg plejer at "snyde" jeg laver min på philladelphia, fløde og noget der hedder götterspeise fra Tyskland (tænk på jelly pulver) den er super god ;-) 

Anmeld

6. marts 2014

StineW79

fo82 skriver:

jeg plejer at "snyde" jeg laver min på philladelphia, fløde og noget der hedder götterspeise fra Tyskland (tænk på jelly pulver) den er super god ;-) 

Jeg har lavet det som cheescake muffiens, også lavde jeg den ene halvdel på cremefrise og maskepone, den anden halvdel på cremefrise og kvark. De står på køl nu, og ska først bruges i morgen, så bliver det spændend hva der smager bedst!!

Det lyder nu også meget smart og lækkert det du laver!! Vh stine

Anmeld

6. marts 2014

Maja88

fo82 skriver:

Uhh ja philadelphia torte.... elsker den

Anmeld

6. marts 2014

fo82

Maja 88: :-O hvor kender du den fra? :-D :-O 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.