vil skifte skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
10 svar
2 synes godt om
5. marts 2014

Majbrit P

Hvad ville i gøre hvis jeres børn kom hjem en dag og sagde ud i det blå at de ville skifte skole? uden nogen grund? 

Hun har sine bedste venner i klassen, læreren siger hun følger godt med og hun har ingen fjender i klassen, og hun giver ikke nogen grund selv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

-Sigrid-

Sige at hun måtte skifte skole hvis hun kunne komme med en grund, det kan jo være det bare er en i klassen sombra sagt at hun har grimme sko. På den anden side kunne det også være 'rigtig' mobning...

evt få hende indstillet til en skolepsykolog, hvis det bliver ved.

håber hun finder ud af noget 

Anmeld

5. marts 2014

stjernehimmel

så ville jeg se tiden an, og spørge indtil hvorfor...

Nogle børn kan godt finde på at sige det fordi de har haft en dum dag.

Anmeld

5. marts 2014

Majbrit P

-Sigrid- skriver:

Sige at hun måtte skifte skole hvis hun kunne komme med en grund, det kan jo være det bare er en i klassen sombra sagt at hun har grimme sko. På den anden side kunne det også være 'rigtig' mobning...

evt få hende indstillet til en skolepsykolog, hvis det bliver ved.

håber hun finder ud af noget 

ok, takker for svar

Prøver at se om jeg kan få lokket det ud af hende. hun står stramhastigt fast..

Anmeld

5. marts 2014

Majbrit P

stjernehimmel skriver:

så ville jeg se tiden an, og spørge indtil hvorfor...

Nogle børn kan godt finde på at sige det fordi de har haft en dum dag.

netop også derfor det ikke er igangsat eller noget.. men hun har snakket om det siden december 

Anmeld

5. marts 2014

-Sigrid-

Majbrit P skriver:

ok, takker for svar

Prøver at se om jeg kan få lokket det ud af hende. hun står stramhastigt fast..

Så må du sætte hårdt mod hårdt, for du ved jo ikke hvad der er sket, og om det ville hjælpe at skifte 

Anmeld

5. marts 2014

stjernehimmel

Majbrit P skriver:

netop også derfor det ikke er igangsat eller noget.. men hun har snakket om det siden december 

Har du snakket med skolen for at høre hvordan de mener det går??

Hun kan jo have konflikter med veninder...

Hende af min kan os godt finde på at sige det.....

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Majbrit P skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres børn kom hjem en dag og sagde ud i det blå at de ville skifte skole? uden nogen grund? 

Hun har sine bedste venner i klassen, læreren siger hun følger godt med og hun har ingen fjender i klassen, og hun giver ikke nogen grund selv 

Der skal være en grund. Man flytter ikke bare skole. 

Du er nød til at sætte dig ned med hende og snakke. Sige ligemeget hvad det er, er det ikke hendes skyld og I kan klare det sammen. 

Anmeld

5. marts 2014

2721

Jeg ville lade hende skifte skole.
Jeg skiftede skole som barn, 2 gange efter eget ønske, den ene gang, der havde jeg heller ikke nogen grund at fortælle, da det ikke var 1 bestem ting, den anden gang var systematisk mobning fra min klasselærers side, men turde ikke fortælle det( læren endte dog med at blive fyret, da hende der " overtog" min plads fortalte det til sine forældre.

Jeg er super glad for at mine forældre lyttede til mig selvom jeg ikke kom med en specefikt grund.

Anmeld

6. marts 2014

Ciss

Jeg ville grave lidt mere i sagen.

Jeg ville have sagt, at vi må se på sagen, men at hun ikke bare kan skifte uden, at der er en grund.

Hvis hun er helt østers ville jeg have kontaktet læreren, og hvis der ikke er nogen forklaring eller info at hente der, ville jeg have taget kontakt til bedstevenindens forældrer for at forsøge at finde ud af, hvad der foregår.

Hvis det bare er mindre problemer, som ligger bag, så må man jo hjælpe hende med at løse dem. Hvis det er noget større som reel massiv mobning eller lignende, ville jeg lade hende bytte skole. Man kan jo ikke bare stikke af, hvis der er småproblemer. Livet er sjældent helt perfekt og man er jo nødt til at lære sig at takle de mindre morsomme ting som opstår også - men det er klart, at er der alvorlige problemer, så er et skifte på sin plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.