giftes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. august 2009

trolden

Har fået en skør tanke at jeg godt kunne tænke mig at blive gift. da vi efter hånden har været sammen i nogle år og har børn sammen,  men jeg vil lige høre jeg ved at er man på konthjælpen så bliver det modregnet i hinandes indtægt men hvor meget er det??

Bliver boligstøtten ændre??

Er der andet man skal være opmærksom på at der vil blive modregnet??

jeg er på barseldagpenge, og min kæreste på su, jeg regner med at jeg selv skal på ente su eller elevløn efter barsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Mira0911

Hvis jeg bliver gift nu f.eks, så ryger min kontanthjælp...
Ved ikke hvor meget de modregner med.. Hvis din kæreste tjener nok til at forsørge jer, ryger din kontanthjælp - Hvis du var på det.. Ved ikke hvordan det er med Barselsdagpenge.. er selv på det...

Anmeld

6. august 2009

sarahb

ja boligstøtte og kontant hjæ bliver ændret.. for når i er gift er der 2 inkomste at regne med og hvis din kommende mand tjener så han kan forsørge jer år i ikke hjælp..
Dr er ikk mange fordele ved at være gift i dk, andet end man "sikre" hinanden men det kan man også med et testamente.

Anmeld

6. august 2009

Jules

Er der nogen der ved hvordan det er hvis man begge to er på su så??

Anmeld

6. august 2009

Lullaby

Er der nogen der ved hvordan det er hvis man begge to er på su så??

Jamen her er det faktisk skønt. I kan få forsørgertillæg fra Sustyrelsen når i begge er forsørgere og på su. I kan få ekstra su-lån og fra kommunen er der boligstøtte og børnepasningstilskud at hente.

Anmeld

6. august 2009

qp

MorpåSjælland skriver:

Jamen her er det faktisk skønt. I kan få forsørgertillæg fra Sustyrelsen når i begge er forsørgere og på su. I kan få ekstra su-lån og fra kommunen er der boligstøtte og børnepasningstilskud at hente.

Lige et sidespor (sorry) : Nogen der egentlig ved om man kan få SU lån vedsiden af en dobbelt SU når man er enlig og studerende?

Anmeld

6. august 2009

Lullaby

Lige et sidespor (sorry) : Nogen der egentlig ved om man kan få SU lån vedsiden af en dobbelt SU når man er enlig og studerende?

Mener du når du får barn? Så kan du få dobbelt su + dobbelt su-lån i en periode.

Anmeld

6. august 2009

Jules

MorpåSjælland skriver:

Okay... Så ændre det jo ikke på noget... Vi har undladt at blive gift fordi vi var bange for vi ikke kunne få økonomien til at hænge sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.