Nogen der er udlejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. marts 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde, der har prøvet at kører en fogedsag mod deres lejere, fordi de ikke gider betale husleje? Vil gerne hører erfaringer omkring hvordan det er gået, er det noget der trækker tænder ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

Zelinasmor

Anonym skriver:

Er der nogen herinde, der har prøvet at kører en fogedsag mod deres lejere, fordi de ikke gider betale husleje? Vil gerne hører erfaringer omkring hvordan det er gået, er det noget der trækker tænder ud?

Jeg kender til nogen der stod i samme situation. Det tog 2 år før de røg ud af lejligheden. Først efter retssag lykkedes det og der er laaaaang ventetid. 

Anmeld

3. marts 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Jeg kender til nogen der stod i samme situation. Det tog 2 år før de røg ud af lejligheden. Først efter retssag lykkedes det og der er laaaaang ventetid. 

Var det også hvor der var tale om at lejerne ikke betalte ?

Anmeld

4. marts 2014

Zelinasmor

Anonym skriver:

Var det også hvor der var tale om at lejerne ikke betalte ?

Ja, det betalte ikke huslejen og de var egentlig blevet smidt ud af udlejerne.

Anmeld

4. marts 2014

Loa

Kender (heldigvis) ikke til problemstillingen, men øv hvor er det langt ude at man skal helt til fogeden for at smide lejere ud der ikke betaler.
Troede ærlig talt ikke det var så omstændigt.
Håber det går godt/hurtigt for jer!

Anmeld

4. marts 2014

stjernehimmel

Jeg er ikke udlejer... men tidligere lejer ved en der omtalte problemet... 

Hendes tidligere lejer i en af hendes lejligheder havde heller ikke betalt, og der gik os rigtig længe inden hun fik held af at få dem smidt ud....

Det er for meget, rigtig dårlig at det er så svært for en udlejer at få en ud der ikke betaler eller ødelægger lejemålet 

Held og lykke herfra

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Vi har sat en advokat på sagen, så vi er 110% sikre for at vi kun tager skridt der overholder lejeloven, det er bare skide træls at vi skal bøvle sådan med det

Anmeld

4. marts 2014

An&Jo

Vi er udlejere, vi har to lejligheder i det samme hus, og kender alt til folk der ikke betaler eller på andre måder ikke overholder deres kontrakt.. Da jeg lærte min mand at kende havde han allerede de to huse, hvor af det ene er med to lejligheder.. Han boede så selv i den ene lejlighed, og havde det hus lejet ud som vi selv bor i nu.. Da jeg kom ind i billedet begyndte vi at holde lidt ekstra øje med vores lejere, for jeg har nul tolerance overfor folk der ikke betaler uden at snakke med os først, eller på anden måde ikke overholder sin kontrakt.. Dengang holdte vi ekstra øje med hende der boede her, på et halvt år havde hun smadret ALT både indvendigt og udenfor, så derfor besluttede vi at opsige hendes lejemål.. Hun flyttede dog også uden brok heldigvis, dog har vi siden kostet på den anden side af 200.000kr på huset og er ikke færdige, vi bor her dog selv nu, så vi tager det stille og roligt.. Dog ser vi aldrig en øre af de penge vi har brugt på renovering..

I lejlighederne har vi også måttet opsige på grund af manglende husleje, og vi har heldigvis aldrig haft problemer med at finde ens fdragsordning bagefter som passede begge parter, så vi er aldrig nået helt i retten med det..

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Vi er udlejere, vi har to lejligheder i det samme hus, og kender alt til folk der ikke betaler eller på andre måder ikke overholder deres kontrakt.. Da jeg lærte min mand at kende havde han allerede de to huse, hvor af det ene er med to lejligheder.. Han boede så selv i den ene lejlighed, og havde det hus lejet ud som vi selv bor i nu.. Da jeg kom ind i billedet begyndte vi at holde lidt ekstra øje med vores lejere, for jeg har nul tolerance overfor folk der ikke betaler uden at snakke med os først, eller på anden måde ikke overholder sin kontrakt.. Dengang holdte vi ekstra øje med hende der boede her, på et halvt år havde hun smadret ALT både indvendigt og udenfor, så derfor besluttede vi at opsige hendes lejemål.. Hun flyttede dog også uden brok heldigvis, dog har vi siden kostet på den anden side af 200.000kr på huset og er ikke færdige, vi bor her dog selv nu, så vi tager det stille og roligt.. Dog ser vi aldrig en øre af de penge vi har brugt på renovering..

I lejlighederne har vi også måttet opsige på grund af manglende husleje, og vi har heldigvis aldrig haft problemer med at finde ens fdragsordning bagefter som passede begge parter, så vi er aldrig nået helt i retten med det..

Håber ikke vi skal helt i retten, de er "gode" lejere ift. at tage sig ad huset, men jeg håber da ikke de vender og smadre det hele Det kan jo bare ikke nytte noget, for man skal betale husleje...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.