Ondt i ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
8 svar
8 synes godt om
2. marts 2014

Mamalou

Hej med jer!

Jeg har fået frygtelig ondt i ryggen. Det er kommet snigende, men efter jeg bar min søn i eftermiddags, er det blevet helt slemt. Det sidder i lænden og smertene "stråler" ned i benene... Ligger på sofaen, og kan holde smerten ud nu. Kan dog ikke overskue at komme op at stå uge Uden at vide noget som helst, så tror jeg, at jeg har et hold i ryggen.

Jeg er rimelig desperat. Er alenemor, og skal bare på benene hurtigt! Så hvad er jeres bedste tip? Og er det nødvendigt med at mig forbi læge ?

Hilfe Ladies

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg er kronisk syg og døjer meget med ryggen.
Og jeg vil da anbefalde et meget varmt bad det kan tit lindre lidt så man kan bevæge sig igen.
Selv om det nok ikke er muligt lige nu vil jeg osse anbefalde at komme i varmvandbisseng og få bevæget dig lidt under vandet

Anmeld

2. marts 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
anna111 skriver:

Jeg er kronisk syg og døjer meget med ryggen.
Og jeg vil da anbefalde et meget varmt bad det kan tit lindre lidt så man kan bevæge sig igen.
Selv om det nok ikke er muligt lige nu vil jeg osse anbefalde at komme i varmvandbisseng og få bevæget dig lidt under vandet

Plejer man ikke at sige at der skal noget koldt på ? Det fik jeg da at vide af kiropraktoren, da jeg døjede med ondt i ryggen ! Aldrig varmt...

Men måske jeg husker forkert...?

God bedring til TS

//Mette

Anmeld

2. marts 2014

anna111

Profilbillede for anna111
MKBP skriver:

Plejer man ikke at sige at der skal noget koldt på ? Det fik jeg da at vide af kiropraktoren, da jeg døjede med ondt i ryggen ! Aldrig varmt...

Men måske jeg husker forkert...?

God bedring til TS

//Mette

Tror det kommer an på hvad man fejler
Vis jeg putter noget koldt på min krop får jeg bare dobbelt så ondt har kun hørt om der skal koldt på ved hævelser og sådan
men varme det løsner og lindre og hjælper mig rigtig meget

Tager tit et meget varmt bad inden jeg går i seng for at lindre så jeg kan sove

Anmeld

3. marts 2014

Bshizzle

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Jeg har fået frygtelig ondt i ryggen. Det er kommet snigende, men efter jeg bar min søn i eftermiddags, er det blevet helt slemt. Det sidder i lænden og smertene "stråler" ned i benene... Ligger på sofaen, og kan holde smerten ud nu. Kan dog ikke overskue at komme op at stå uge Uden at vide noget som helst, så tror jeg, at jeg har et hold i ryggen.

Jeg er rimelig desperat. Er alenemor, og skal bare på benene hurtigt! Så hvad er jeres bedste tip? Og er det nødvendigt med at mig forbi læge ?

Hilfe Ladies

Vh. Louise

Hej. 

Jeg har levet med kroniske smerter i nakken, ryggen og ned i lænden siden 2008. 

Men jeg havde her for 2 uger siden lavede jeg en forkert bevægelse på jobbet! 

Havde MEGA ondt (mine kroniske smerter er lige til at holde ud).. 

Men jeg søgte straks Kiropraktor og fik besked på at ligge mig hjemme i sengen med isposer direkte på i 10 min et par gange om dagen! 

Og det hjalp virkelig meget!! 

Og det har jeg prøvet en del gange (kiropraktor i 3 år hver uge!).

så det er mit bedste råd! 

Anmeld

3. marts 2014

Noahmor

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Hilfe Ladies

Vh. Louise

Sidder det i begge sider eller kun den ene? Kan være din iskias nerve, der er kommet i klemme. Det gør virkelig nuller naller. Jeg ville nok prøve at få tid ved en kiropraktor. 

Anmeld

3. marts 2014

L&V

Til fys eller massør. Det ska højestsansynligt "bare" sættes på plads igen også er du klar igen. Det gør frygteligt ondt når der er noget der ik sidder rigtigt og det bliver bare være jo længere du går med det

Anmeld

3. marts 2014

Elgaard73

Det kunne lyde som om at du har fået en nerve i klemme.

Jeg har en diskusprolaps i nakken, hvilket gør at jeg ofte får nerver i klemme, og her hjælper kolde omslag. Aldrig varme! Hvis det er en nerve der er i klemme, vil varme blot få den til at udvide sig og komme endnu mere i klemme, hvorimod kulde, får den til at trække sig sammen og ofte selv være i stand til at glide på plads.

Hvis ikke du har fået hjælp eller fået det bedre,vil jeg anbefale dig at prøve med kulde.

God bedring.

Anmeld

3. marts 2014

Mamalou

Tak alle sammen! Jeg fik nogle øvelser af min svoger plus smertestillende og kolde omslag, hvilket har hjulpet. I dag på job (arbejder primært på kontor) har jeg stået op det meste af dagen, bevæget mig det jeg kunne komme afsted med og sat på en bold når jeg trængte til en pause. Jeg har stadig i ondt, men det går i den rigtige retning. Jeg føler virkelig med jer, der har kroniske smerter i ryggen. Det må være SÅ hårdt!

Igen mange tak.

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.