Lyst til at flygte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
9 svar
2 synes godt om
2. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har før skrevet et opslag her inde omkring at jeg skal være enlig og har gennem hele graviditeten stået alene, samt at faderen (vi kalder ham for X) ihærdigt ville tvinge mig igennem en abort. Hvorefter at han nu har skiftet holdning 120 gange siden da om hvorvidt han vil stå ansvarlig eller ej. X har Sagt at jeg lige kunne våge på at opfordre MIT barn til at opsøge ham for han vil benægte det til en hver tid. (Hans udtalelser er at det er mit barn og ikke hans) Jeg har termin om 58 dage og har igennem længere tid fået angst.

Min angst kommer af at jeg har mareridt hver nat om at X vil trænge ind i min lejlighed om natten og tager min lille pige mens jeg sover. Trods navne og adresse beskyttelse har han præsteret at finde ud af hvor jeg bor. Selvom jeg har den mest fantastiske vagthund (en stor tjekkoslovakisk ulvehund) frygter jeg det værste.

Jeg forsøger at finde en anden lejlighed, men det er bare som om at det ikke er til at finde noget da jeg SKAL have min hund med. Jeg har sådan en stor lyst til at gå under jorden fordi han altid er der. Han går forbi min lejlighed hver dag og kigger ind af mit vindue. Jeg har den fulde forældre myndighed over min datter, og jeg synes ikke at X skal have lov til at se hende, specielt ikke når han skifter mening så ofte, og jeg ved godt at det er en tarvelig holdning, men jeg skal tænke på hvad der er bedst for hende. Og det bedste er bestemt ikke at hans holdning skifter så tit. 

Hjælp, jeg kan ikke flytte fra byen jeg bor i da jeg har familien her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

SandraXOXO

Det lyder da vildt ubehageligt. Men, hvordan kan du have den fulde forældremyndighed når baby ikke er født endnu, hvis jeg må spørge? Man har jo automatisk fælles forældremyndighed og lige meget ret til barnet selv om man ikke kan enes.

Anmeld

2. marts 2014

lineog4

Først et stort kram, lyder som om det er vildt ubehageligt det du går igennem. Kan ikke give dig nogen løsninger for kender intet til hvad man kan gøre.

Vil dog lige sige til dig at skrives din x ind som far til din datter, kan du ikke alene bestemme han ikke må se hende, ja egentlig vil jeg tro statsforvaltningen vil give ham medhold hvis han ønsker at se hende. Jeg ved ikke om man allerede på forhånd kan kontakte statsforvaltningen, så I kan få klare aftaler med en mægler og på skrift så du er mere sikret i fremtiden?

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det lyder da vildt ubehageligt. Men, hvordan kan du have den fulde forældremyndighed når baby ikke er født endnu, hvis jeg må spørge? Man har jo automatisk fælles forældremyndighed og lige meget ret til barnet selv om man ikke kan enes.

Den har jeg fået fordi X og jeg aldrig har delt folkeregister adresse sammen og aldrig været gift. Ringede til statsforvaltningen og de sagde at jeg ville have fuld forældre myndighed så længe at jeg ikke skriver under på noget papir omkring delt forældre myndighed  

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den har jeg fået fordi X og jeg aldrig har delt folkeregister adresse sammen og aldrig været gift. Ringede til statsforvaltningen og de sagde at jeg ville have fuld forældre myndighed så længe at jeg ikke skriver under på noget papir omkring delt forældre myndighed  

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4703

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Først et stort kram, lyder som om det er vildt ubehageligt det du går igennem. Kan ikke give dig nogen løsninger for kender intet til hvad man kan gøre.

Vil dog lige sige til dig at skrives din x ind som far til din datter, kan du ikke alene bestemme han ikke må se hende, ja egentlig vil jeg tro statsforvaltningen vil give ham medhold hvis han ønsker at se hende. Jeg ved ikke om man allerede på forhånd kan kontakte statsforvaltningen, så I kan få klare aftaler med en mægler og på skrift så du er mere sikret i fremtiden?

Jeg tror faktisk ikke at statsforvaltningen ville give ham medhold. Jeg tænker lige pt for hvad barnets tav. Glemte egentlig også lige at tilføje at han i forvejen har en søn som han ikke ser og ikke gør noget for at se.

Jeg har sådan en stærk fornemmelse om at X vil skifte mening så mange gange efter hendes fødsels at det vil forvirre hende mere.

Jeg mente bestemt heller ikke at det er en vedvarende holdning omkring opsynet. Men bare indtil han har fået styr på hans liv, fundet ud af om han virkelig vil være der, hele vejen igennem og ikke kun i 2 år. 

Anmeld

2. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tror faktisk ikke at statsforvaltningen ville give ham medhold. Jeg tænker lige pt for hvad barnets tav. Glemte egentlig også lige at tilføje at han i forvejen har en søn som han ikke ser og ikke gør noget for at se.

Jeg har sådan en stærk fornemmelse om at X vil skifte mening så mange gange efter hendes fødsels at det vil forvirre hende mere.

Jeg mente bestemt heller ikke at det er en vedvarende holdning omkring opsynet. Men bare indtil han har fået styr på hans liv, fundet ud af om han virkelig vil være der, hele vejen igennem og ikke kun i 2 år. 

Kan være du har ret. 

Jeg har dog kendskab til en del historier hvor fraværet ikke blev taget eller nægtet til trods for alkohol, ustabilitet, trusler osv osv osv. Så bliver det overvåget samvær. 

Jo egentlig også ulogisk at nægte samvær hvor man ønsker stabilt samvær, der handler det jo om at danne et udgangspunkt for et godt samvær som skal vare resten af livet.

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kan være du har ret. 

Jeg har dog kendskab til en del historier hvor fraværet ikke blev taget eller nægtet til trods for alkohol, ustabilitet, trusler osv osv osv. Så bliver det overvåget samvær. 

Jo egentlig også ulogisk at nægte samvær hvor man ønsker stabilt samvær, der handler det jo om at danne et udgangspunkt for et godt samvær som skal vare resten af livet.

Nemlig. Men nu har jeg lige fundet alle de beskeder han har skrevet til mig, blandt andet den hvor han omtaler barnet som mit og ikke hans. Jeg er jo nød til at samle sammen hvis vi skulle ende i en retssag. Han er oveni tidligere stofmisbruger. Men samvær med opsyn ville måske give mig ro i sjælen, så er jeg i hvertfald er sikker på at han ikke stikker af med hende. 

Anmeld

2. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Læste et sted (vidst en anden debat herinde), at man i Danmark tager mere hensyn til mandens/faderen rettigheder, frem for barnets tav. 
- og i den debat (eller hvad man kan kalde det) blev trådstarten opfordret til at flytte til Sverige, da de tager hensyn til barnets tav frem for faderens rettigheder. 

Men jeg har fundet dette: 
https://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-124.html 

- Håber måske at det kan være til gavn i din situation, og evt. give lidt ro i sjælden. 

Håber det bedste i fremtiden for du og din datter. Håber at han ændrer sig og lærer at vise ansvar, ikke mindst for din datters skyld. 

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Clgh skriver:

Læste et sted (vidst en anden debat herinde), at man i Danmark tager mere hensyn til mandens/faderen rettigheder, frem for barnets tav. 
- og i den debat (eller hvad man kan kalde det) blev trådstarten opfordret til at flytte til Sverige, da de tager hensyn til barnets tav frem for faderens rettigheder. 

Men jeg har fundet dette: 
https://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-124.html 

- Håber måske at det kan være til gavn i din situation, og evt. give lidt ro i sjælden. 

Håber det bedste i fremtiden for du og din datter. Håber at han ændrer sig og lærer at vise ansvar, ikke mindst for din datters skyld. 

Hold da op. Det må jeg nok sige. Men i så fald har ham da længere tid til at finde ud af hvad han vil! Han har jo allerede haft 7 måneder til at beslutte sig,  men det tror jeg bare ikke at han gør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.