honning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
5 svar
2 synes godt om
2. marts 2014

Line8700

Min søn hoster en meget tør hoste, og kan ikk sove pga af det, så tænker noget varm/lunken mælk med honning.. men har bare hørt så meget grimt om honning og ved godt at det er for børn under 1 år og han er snart 15 måneder. Ville i have gjort det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

B&J

daniel fik the med honning især når han var forkølet og hoster meget...

og det gør han stadig ca 2 cm the og en god tsk. honning

Anmeld

2. marts 2014

charlottekri

Ja, det ville jeg godt turde. Grunden til at man fraråder honning, er at den indeholder nogle jordbakterier som små børns maver ikke er udviklede nok til at håndtere. Men de har sat grænsen til et år, og det tænker jeg er for at være på den sikre side

Anmeld

2. marts 2014

modesty

Line8700 skriver:

Min søn hoster en meget tør hoste, og kan ikk sove pga af det, så tænker noget varm/lunken mælk med honning.. men har bare hørt så meget grimt om honning og ved godt at det er for børn under 1 år og han er snart 15 måneder. Ville i have gjort det?

Ja sagtens, grænsen hedder jo netop et år, som du selv er inde på. 

Anmeld

2. marts 2014

dola

Line8700 skriver:

De spore der er i honning trives godt i "mælkeflora" som spædbørn typisk har i tarmene op til et år, eller altså så længe de bliver ammet.
Er din søn på "almindelig" kost så ville jeg ikke have de store kvaler, men ville måske købe noget dansk Honning da det sjældent skulle indeholde de her bakterie spore.

Ellers kan du også smøre omkring luftvejene med mentholatum..

God bedring..

Anmeld

4. marts 2014

Line8700

Jeg ringede til vagtlægen for at være sikker, og han kunne høre igennem tlf at det var falsk strubehoste. Han har også feber og tænder på vej. Så vi tager lige det hele på én gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.