stm2812 skriver:
Hej
vi har nu prøvet at få barn nummer to i over to år, og det vil bare ikke lykkes denne gang. Ronja blev i sin tid lavet på p-piller...
Min cyklus har været meget svingende. Det første år var den mellem 34-48 dage, men nu ligger den rimelig stabilt på 35 dage. Dog oplevede jeg denne gang en pletblødning 2 dage efter ægløsning, som varede i 5 dage, og nu har jeg fået ægløsningssymptomer igen(dog med negativ æl-test) jeg er 100% sikker på jeg heller ikke er gravid denne gang, da vi lå syge da jeg havde ægløsning.
puuuuh det blev langt, men mit spørgsmål er egentlig, hvordan kommer man i gang med en behandling når man selv skal betale? Tager man bare fat i en privatklinik eller skal man igennem lægen først? Og hvilken klinik kan anbefales evt i århus?
Jeg går ud fra, at I vil starte med at prøve inseminering. Det kan I få gjort gratis (selv om at I har 1 fælles barn) hos klinikker som har overenskomst med Den Offentlige Sygesikring. I skal blot begge have en henvisning fra jeres egen læge. Så jeg ville starte med at tage fat i jeres læge.
Jeg ved Aagaard i Århus har den overenskomst.
Vil I gerne selv betale, eller ved I at det skal være IVF, så tænker jeg at I bare ringer til klinikkerne og hører hvordan i skal gribe det an.
I Århus har jeg hørt både godt og skidt om f.eks både Aagaard og Maigaard. Prøv at google dem, så kommer der nok noget op. Ellers tror jeg at I skal aflægge de forskellige klinikker et besøg og se hvad jeres mavefornemmelse siger. Altså er der kemi, syntes I at det virker til at der er styr på tingene, syntes I, at I får svar på det i spørger om OSV.
Held og lykke herfra. Håber at det hurtigt lykkes for jer.
Anmeld