Det kører rundt i mit hoved, og har lige brug for at komme ud med det.
For at gøre en lang historie kort: I efteråret var min kæreste utro med sin eks. Ifølge ham var det én gang og med kondom. Han er ikke tilgivet, men vi er stadig sammen og arbejder for forholdet og i høj grad tilliden.
I dag fik jeg så en besked fra hende, hun ville lige høre, hvordan det gik. Af høflighed svarer jeg. Lidt efter spørger hun, om han egentlig fortalte mig i sin tid, at hun var blevet gravid. Det løber mig selvfølgelig koldt ned ad ryggen, og jeg konfronterer ham med det. Lidt undrende fortæller han mig, at han modtog en besked fra hende, der godt kunne hentyde til det, men at han havde ignoreret den og ikke rigtig troet på det - han havde jo sørget for at beskytte sig.
Stadig chokeret spørger jeg ind til graviditeten. Hun fortæller, at hun havde skrevet til ham om, at hun overvejede at beholde, men aldrig hørte noget fra ham. Efterfølgende tabte hun så barnet.
For at det tidsmæssigt skulle have passet sammen, at hun var blevet gravid og tabt, skulle de have haft sex en gang mere, end han har fortalt mig om, og nok også uden beskyttelse.
Nu står jeg i klemme mellem påstand mod påstand. Lyver min kæreste (igen) eller forsøger hun at bilde mig noget ind for at skabe røre i forholdet?
Så, ud kom det, I behøver ikke komme med et svar, I skal være velkomne til at komme med jeres tanker. Ja min kæreste har været en kæmpeidiot, og de fleste var nok flygtet ud af det forhold - det behøver I ikke fortælle mig 
Anmeld