HJÆLP er det bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
9 svar
3 synes godt om
1. marts 2014

Drømmen <3

Hej Piger..

jeg er lidt bekymret, jeg tror jeg måske er ved at få bækkenløsning.,

det er min første graviditet og jeg er idag 23+0..

jeg har meget svært ved at gå længere tid af gangen eller bukke mig ned det river og niver i mit lænd og forneden. nogen gange også hofter. ALT gør ondt som om jeg har løbet et marton og så træls det kan også være svært for mig at komme op af sengen. det skal så lige siges at det ikke gør det lettere for mig at jeg stadig arbejder på fuldtid i sidste uge havde jeg 42 timer og det gør det ikke lettere for min situation.. tror i det er bækkenløsning?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Drømmen <3

Slet ingen der vil beskrive det? 

Anmeld

2. marts 2014

stm2812

Drømmen <3 skriver:

Hej Piger..

jeg har meget svært ved at gå længere tid af gangen eller bukke mig ned det river og niver i mit lænd og forneden. nogen gange også hofter. ALT gør ondt som om jeg har løbet et marton og så træls det kan også være svært for mig at komme op af sengen. det skal så lige siges at det ikke gør det lettere for mig at jeg stadig arbejder på fuldtid i sidste uge havde jeg 42 timer og det gør det ikke lettere for min situation.. tror i det er bækkenløsning?? 

Har ikke selv haft det, så ved ikke hvordan det føles. Men hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen i morgen og høre ad. Og så evt få skåret ned på dine timer i noget tid, så du ikke bliver så overanstrengt. 

Anmeld

2. marts 2014

Sander&Vitus-Mor

Drømmen <3 skriver:

Hej Piger..

Lyder mere som en overbelastning og at din krop prøver at fortælle dig du skal sætte tempoet ned.

Alt dette ville du slet ikke kunne klare hvis du havde en rigtig bækkenløsning :-)

Anmeld

2. marts 2014

Mor Christa

Hej :-)
Øv for dig, at du er begyndt at døje med bækkensmerter - det er ikke sjovt, og det kan gøre rigtig ondt.
Jeg vil berolige dig og fortælle at det er ret normalt at man får bækkensmerter, og knap så normalt at få stillet diagnosen "bækkenløsning".
Hvis det ikke er bækkenløsning, skal du dog stadig passe godt på, så det ikke udvikler sig til bækkenløsning.
Man kan stadig få hjælp til bækkensmerter - jeg er desværre ramt af bækkenløsning, men går til akupunktur, og der går også rigtig mange piger der har bækkensmerter.
Desuden er det rigtig godt at flyde rundt i noget vand, når man har bækkensmerter.
Jeg vil klar anbefale dig at tage til lægen eller jordemor og få snakket om dine smerter. Lægen kan undersøge dig og muligvis stille en diagnose. Om ikke andet, så kan jordemor sende dig videre til fys/akpunktur, og dér kan du få svar. 

Bare husk at lyt til din krop og pas på dig selv, for ellers går det ud over dig selv, når du er højgravid, og det er ikke sjovt

Rigtig meget held og lykke med det ,og jeg krydser fingre for at du ikke er ramt af bækkenløsning. 

Anmeld

2. marts 2014

elskeratværemor

Jeg har fået konstateret bækkenløsning og de symptomer du beskriver i dit indlæg lyder som dem jeg havde til at starte med:-( så hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til din læge inden længe og se hvad de siger til din situation.. (jeg ventede 4 uger inden jeg gik til lægen, og der havde der været stor udvikling)...men god bedring ihvertfald:-)

Anmeld

2. marts 2014

L&V

Drømmen <3 skriver:

Hej Piger..

For mig lyder det meget normalt at det vil begynde at gøre ondt hvis man som gravid arbejder 40+ timer om ugen.. Måske du bare sku lytte til din krop og geare ned så du ikke får bl

Anmeld

2. marts 2014

Drømmen <3

Tusind tak for svar allesammen. Jeg ringer til lægen imorgen.,

Anmeld

6. marts 2014

Starfish

Drømmen <3 skriver:

Hej Piger..

Ja det tror jeg.

Det er vigtigt at du kommer til læge så du kan blive sat ned i tid eller sygemeldt. Det er så vigtigt at der nu bliver taget hensyn til det, så det ikke bliver en hæslig graviditet/kronisk bækkenløsning. Du må faktisk slet ikke gøre noget der gør ondt hvis du har bækkenløsning. Hvis der bliver taget hensyn til det og du får den hvile du har brug for, så kan du undgå at det bliver alt for slemt og du kan komme dig efter graviditeten.

Håber på det bedste for dig

Anmeld

6. marts 2014

Starfish

VråJepsen skriver:

Lyder mere som en overbelastning og at din krop prøver at fortælle dig du skal sætte tempoet ned.

Alt dette ville du slet ikke kunne klare hvis du havde en rigtig bækkenløsning :-)

Det tror jeg nu godt at hun ville kunne hvis det kun er i opstartsfasen. Men så meget desto vigtigere at få en diagnose så man kan tage hensyn.

Men det udvikler sig jo løbende og man kan faktisk gå fra at fungere nogenlunde og have bare lidt ondt til 14 dage senere faktisk næsten ikke at kunne gå hvis en bækkenløsning ikke bliver håndteret rigtigt. Det kan udvikle sig meget hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.