overlov fra arbejde pga udd, og nu gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. marts 2014

Rikke vuholm

Hej alle sammen.  Jeg står i den situation at jeg er gravid og er igang med uddannelse og er nødsaget til at hoppe fra før jeg er færdig.  I den her uddannelses periode har jeg overlov fra mig arbejde. Jeg skal gå fra til sommer og har termin til oktober. 

Så til mit spørgsmål: kan jeg beholde min "plads" på arbejdet og hvordan vil min økonomi være inden barsel?

Håber i forstår hvad jeg spørger om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

Rockertand

Rikke vuholm skriver:

Hej alle sammen.  Jeg står i den situation at jeg er gravid og er igang med uddannelse og er nødsaget til at hoppe fra før jeg er færdig.  I den her uddannelses periode har jeg overlov fra mig arbejde. Jeg skal gå fra til sommer og har termin til oktober. 

Så til mit spørgsmål: kan jeg beholde min "plads" på arbejdet og hvordan vil min økonomi være inden barsel?

Du har krav på en stilling i firmaet, der modsvarer din stillingsbeskrivelse, men derudover har du ikke krav på at beholde dine arbejdsopgaver, der frit kan gives til andre medarbejdere.

Anmeld

3. marts 2014

Mussen2

Rikke vuholm skriver:

Hej - tillykke med graviditeten jeg har lige er spørgsmål. Hvordan får man orlov fra arbejdet til uddannelse?

Anmeld

3. marts 2014

Rikke vuholm

Det kan du ansøge om. Du skriver en slags ansøgning og, hvis arbejdspladsen så er med på det så kan du få overlov. Så har du et arbejde at vende tilbage til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.