evt nyt job og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. marts 2014

hannetheis

Sagen er den at vi pt arbejder på barn nr 3.
Jeg blev i januar færdig som pædagog.

Mine sønners tidelige institution. Dr stoppede i feb 14 og stedet søger en pædagog pr april 14.
Har kendt institutionen gennem 5 år og haft et tæt forældresamarbejde.

Hvia det nu viser sig at jeg kommer til samtale og får jobbet. Didder jeg med en dårlig samvittighed over at måtte lyve til samtalen i den omfang at de spørger til de vidre planer med barn. ( de ved vi vil have en mere)
Tror nemlig at den er der i denne md med graviditeten. Og så vil stedet jo ansætte en der så snart skal på barsel igen.
Kan jeg være det bekendt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

san

hannetheis skriver:

Mine sønners tidelige institution. Dr stoppede i feb 14 og stedet søger en pædagog pr april 14.

Hvia det nu viser sig at jeg kommer til samtale og får jobbet. Didder jeg med en dårlig samvittighed over at måtte lyve til samtalen i den omfang at de spørger til de vidre planer med barn. ( de ved vi vil have en mere)
Tror nemlig at den er der i denne md med graviditeten. Og så vil stedet jo ansætte en der så snart skal på barsel igen.

De må ikke spørge ind til evt graviditet eller kommende børn i familien til en samtale

Anmeld

1. marts 2014

Noneother

Det er nemt nok. Hvis de er uprofessionelle nok til at spørge dig om "børneplaner" til jobsamtalen, så gør du dem pænt opmærksom på, at det må man ikke/Det vil du ikke udtale dig om.

Der er ingen grund til at lyve.

Anmeld

1. marts 2014

hannetheis

san skriver:

De må ikke spørge ind til evt graviditet eller kommende børn i familien til en samtale

Vil bare have det svært ved evt kort tid efter at fortælle det.
Føler jeg har været uærlig

Anmeld

1. marts 2014

san

hannetheis skriver:

Vil bare have det svært ved evt kort tid efter at fortælle det.
Føler jeg har været uærlig

kan godt forstå dig... men i denne tid, bliver man nød til at tænke på en selv, der er ikke andre der gør det for en.. Og der er mange der kommer i job og så går der ikke længe før end de er gravide, og sådan er det jo bare.. hjulene skal jo køre rundt i Danmark bare min mening...

Anmeld

1. marts 2014

Rockertand

hannetheis skriver:

Hvad med bare at se, hvor langt du når? Der er vel ikke nogen grund til spekulationer, hvis du ikke er gravid eller ikke bliver indkaldt?

Anmeld

1. marts 2014

Lrm

Ikke for at være lyseslukker, men husk de første 3 mdr. er du jo på prøvetid, så der kan de jo godt fyre dig, dog ikke pga. graviditet, men de kan jo komme med en anden undskyldning.

Bare du er obs. på dette.

Anmeld

1. marts 2014

Loan

En arbejdsgiver har ikke ret til at skulle vide noget før 3 måneder før termin, så er du længe over prøveturen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.