Kejsersnit og vægttab derefter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg har gået og spekuleret på, om man taber sin graviditetsvægt ligeså hurtigt ved kejsersnit som ved vaginal fødsel.. Er der nogle erfarne damer der måske har prøvet begge dele og gider dele deres erfaringer PS. Regner ikke med at skulle have kejsersnit, men ren nysgerrighed og man ved jo heller aldrig hvad fødslen kan byde på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tabte mig meget hurtigt efter mit ks, end efter min fødsel anden gang. Tror det har rigtig meget at gøre med at jeg var meget hurtiger på benene første gang efter ks, end efter anden gang, hvor jeg fødte normalt. Vh stine

Anmeld

27. februar 2014

Victoria2013

Jeg ved ikke hvordan det er normalt, for jeg har jo ikke prøvet andet end kejsersnit... fik aks i øvrigt.

Men jeg tog 20 kg på i alt og de første 10 kg havde jeg tabt på 14 dage eller noget (sådan ca. 1 kg om dagen nogle af dagene). De sidste 10 kg sad lidt bedre fast, men jeg havde tabt det hele 4 mdr efter fødslen

Anmeld

28. februar 2014

Lilotte87

Jeg vejede 35 kg mindre end dagen før KS, da min pige var 5 måneder.

Hun er mit første barn, så har ikke noget at sammenligne med. 

Anmeld

28. februar 2014

Lykke:)

Roselil skriver:

Jeg har gået og spekuleret på, om man taber sin graviditetsvægt ligeså hurtigt ved kejsersnit som ved vaginal fødsel.. Er der nogle erfarne damer der måske har prøvet begge dele og gider dele deres erfaringer PS. Regner ikke med at skulle have kejsersnit, men ren nysgerrighed og man ved jo heller aldrig hvad fødslen kan byde på.

Nu 3 måneder efter AKS har jeg tabt 20 kilo - det jeg tog på under graviditeten

Anmeld

28. februar 2014

san

Hvor må det være dejligt de ryger så hurtigt af de kg tænker på dem der virkelig kæmper for det længe... Men dejligt det kan gå så stærkt, håber jeg er en af dem..

Anmeld

28. februar 2014

Clisolka

Roselil skriver:

Jeg kæmpede længe med mine ekstra kg fra min første graviditet, som endte med et AKS (tog 23 kg på). Jeg nåede at tabe 25 kg, inden jeg blev gravid med den mindste. Han er født normal, og der tabte jeg alle kg da jeg havde født (havde kun taget 7 kg på i det hele) 

Anmeld

1. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tak for svar allesammen Wauw det er mange kg. Der er blevet tabt ved kejsersnit. Gad vide om kroppens signaler er de samme som ved vaginal fødsel? Jeg tog selv 16 kg på forrige gang, tabte 9 lige efter fødslen og 3 efterfølgende. Har stadig 4 kg. Her 3 år efter Vægttabet stoppede efter 3 mdr. Da vi gik over til flaske. Håber virkelig min lille i maven kan amme i et år eller så. Selvfølgelig ikke kun pga. Vægttab, men det er bare så meget nemmere og muligvis sundere med bryst synes jeg. 

Anmeld

2. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

Roselil skriver:

Jeg tog 6 kg på under 2. graviditet og havde tabt 13 kg inden der var gået 14 dage... Det var efter pks...

Med nr 1 tog jeg 12 kg og beholdte dem alle, men gik også fra undervægtig og til normal vægtig.

Anmeld

2. marts 2014

FruK

Jeg har prøvet både PKS og almindelig fødsel. Jeg var hurtigt tilbage til min normalvægt begge gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.