Begynder min lille tumling, i en måned endnu, Silas, i børnehave....
Jeg er virkelig glad og glæder mig til alle de dejlige oplevelser han vil få nu hvor han skal mødes med så mange andre dejlige børn, men, jeg føler mig stadig også helt fortabt indeni... Det er en meget underlig følelse jeg har og jeg kan ikke forklare den ordentligt andet end at det er en klump i maven, men ikke helt den dårlige slags, men heller ikke helt den gode slags... 
Jeg er lidt bange for at han måske ikke vil trives i en børnehave, at han måske vil komme til at føle sig alene iblandt alle disse nye børn. Jeg er bange for at han måske vil glemme hans søde dagplejemor som han elsker, selvom vi selvfølgelig vil hente Silas først og så Rune bagefter, sådan så Silas stadig vil komme til at se hende, men hvad nu hvis han så bliver så ked af det alt for korte møde han vil få med hende deroppe?
Jeg kunne tude lige nu, jeg synes tiden går SÅ stærkt og jeg havde aldrig drømt om at det ville gå så hurtigt.. Jeg føler ikke det er andet end i går jeg fik ham op på mit bryst for allerførste gang og jeg så hans skønne, smukke, små, mørkeblå øjne kigge på mig med forundring om hvor han nu var henne? Nysgerrigheden i hans øjne var der lige med det samme og den er der stadig.
Han er så nysgerrig, så glad, så grænsesøgende, så optaget af det han laver (Koncentreret), så livsglad, så vidunderligt naiv, så uskyldig og sød at, jeg er så bange for at han ved presset af så mange andre børn måske vil miste nogle af alle de dejlige kvaliteter og bytte dem ud med indelukkethed, at være bange, at føle sig alene.
"Ja bare vent til han vil begynde i skole" er der flere der vil tænke, "bare vent, inden du ser dig om skal han konfirmeres..." Ja jeg ved det og det gør mig så ked af at jeg så gerne vil bruge alle mine vågne timer sammen med mine børn, men det kan man bare ikke... Jeg føler ikke at jeg oplever halvdelen af de ting han kan og gør..
Ej jeg er sikkert bare totalt pladderromantisk, men jeg har altid en idé i hovedet om hvordan tingene skal foregå og jeg er bare så bange for at tingene absolut ikke vil gå som forventet...
Nå men SELVOM der er alle de negative og triste følelser i det at han skal begynde, så er der jo selvfølgelig også rigtig mange gode følelser. For hvor bliver det dejligt at han nu bliver så stor at han skal begynde i børnehave, alle de nye dejlige venner han vil få, at han bliver ældre og større og vil kunne flere ting
Og børnehaven er bare HELT perfekt til ham, en bondegårdsbørnehave hvor der er masser af dyr, udendørs-aktiviteter og næsten fri tøjler med alting... 
På mandag tager jeg derop sammen med ham, og så tager vi hjem 3-4 timer efter og hygger, bare ham og jeg... Men han skal være klædt ud som pirat for det er jo fastelavn og jeg håber at det bliver så super sjovt for ham 
Nå, et længere indlæg fra mig, sorry hvis jeg mistede dig på vejen