Forvirring omkring SU og Udbetaling DK som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
9 svar
4 synes godt om
26. februar 2014

lailamik

Hej  

Jeg står i den situation at mig om min kæreste gik fra hinanden i Januar måned og er det mig der har vores søn til dagligt.

Indtil videre har jeg fulgt alle "opskrifter" ang sociale støtter. Og heldigvis (og på tide!) er alt ved at komme sådann stille og roligt på plads. MEN! Da jeg er studerende har jeg ret til dobbelt SU, men for at få dette skal jeg søge ekstrafamilie ydelse fra udbetaling Dk. Og først når det er kommet på plads har jeg ret til dobbelt SU. Dette har jeg så gjort ..MEN de udbetaler jo kun hvert kvartal. ( dvs. først til april) og umiddelbart er der ingen der kan fortælle mig om jeg bare skal have en godkendelse fra udbetaling DK for at få min dobbelte SU eller om pengene fra udbetaling dk skal været kommet ind på min konto før jeg kan få dobbelt SU?

Håber der er nogle kloge hoveder der har oplevet samme situation som kan fortælle hvordan deres oplevelse var? For synes det er riiiiimelig lang tid at vente til April måned, da man har en husleje på ca 8000,- og kun får 5000 udbetalt hver måned 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Wimmie

lailamik skriver:

Hej  

Jeg står i den situation at mig om min kæreste gik fra hinanden i Januar måned og er det mig der har vores søn til dagligt.