Forvirring omkring SU og Udbetaling DK som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
9 svar
4 synes godt om
26. februar 2014

lailamik

Hej  

Jeg står i den situation at mig om min kæreste gik fra hinanden i Januar måned og er det mig der har vores søn til dagligt.

Indtil videre har jeg fulgt alle "opskrifter" ang sociale støtter. Og heldigvis (og på tide!) er alt ved at komme sådann stille og roligt på plads. MEN! Da jeg er studerende har jeg ret til dobbelt SU, men for at få dette skal jeg søge ekstrafamilie ydelse fra udbetaling Dk. Og først når det er kommet på plads har jeg ret til dobbelt SU. Dette har jeg så gjort ..MEN de udbetaler jo kun hvert kvartal. ( dvs. først til april) og umiddelbart er der ingen der kan fortælle mig om jeg bare skal have en godkendelse fra udbetaling DK for at få min dobbelte SU eller om pengene fra udbetaling dk skal været kommet ind på min konto før jeg kan få dobbelt SU?

Håber der er nogle kloge hoveder der har oplevet samme situation som kan fortælle hvordan deres oplevelse var? For synes det er riiiiimelig lang tid at vente til April måned, da man har en husleje på ca 8000,- og kun får 5000 udbetalt hver måned 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Wimmie

lailamik skriver:

Hej  

Jeg står i den situation at mig om min kæreste gik fra hinanden i Januar måned og er det mig der har vores søn til dagligt.

Indtil videre har jeg fulgt alle "opskrifter" ang sociale støtter. Og heldigvis (og på tide!) er alt ved at komme sådann stille og roligt på plads. MEN! Da jeg er studerende har jeg ret til dobbelt SU, men for at få dette skal jeg søge ekstrafamilie ydelse fra udbetaling Dk. Og først når det er kommet på plads har jeg ret til dobbelt SU. Dette har jeg så gjort ..MEN de udbetaler jo kun hvert kvartal. ( dvs. først til april) og umiddelbart er der ingen der kan fortælle mig om jeg bare skal have en godkendelse fra udbetaling DK for at få min dobbelte SU eller om pengene fra udbetaling dk skal været kommet ind på min konto før jeg kan få dobbelt SU?

Håber der er nogle kloge hoveder der har oplevet samme situation som kan fortælle hvordan deres oplevelse var? For synes det er riiiiimelig lang tid at vente til April måned, da man har en husleje på ca 8000,- og kun får 5000 udbetalt hver måned 

Du skal bare være godkendt som enlig forsørger.

Anmeld

26. februar 2014

Raj

Det skal bare være godkendt, så hvis du har papirerne på det, så skynd dig at søge det ekstra su nu

Anmeld

26. februar 2014

lailamik

Raj skriver:

Det skal bare være godkendt, så hvis du har papirerne på det, så skynd dig at søge det ekstra su nu

Men det er jo det, har søgt. Søgte allerede 15. jan -Men det er nemlig det, at dem fra SU venter svar fra udbetaling Dk så reelt er det ikke noget jeg skal gøre udover at søge, så kigger de i systemet. Jeg ringede så til udbetaling dk for a vide hvordan alt det her foregik osv., hvor en meget ikke glad dame fortalte at jeg først bliver godkendt til April ..  

Kan det virkelig passe at jeg skal vente hele 3 måneder for at blive godkendt enlig forsøger?? 

Anmeld

26. februar 2014

AnthonsMor

lailamik skriver:

Men det er jo det, har søgt. Søgte allerede 15. jan -Men det er nemlig det, at dem fra SU venter svar fra udbetaling Dk så reelt er det ikke noget jeg skal gøre udover at søge, så kigger de i systemet. Jeg ringede så til udbetaling dk for a vide hvordan alt det her foregik osv., hvor en meget ikke glad dame fortalte at jeg først bliver godkendt til April ..  

Kan det virkelig passe at jeg skal vente hele 3 måneder for at blive godkendt enlig forsøger?? 

Jeg synes du skal prøve at ringe til dem igen i morgen i håb om at få en glad dame i telefonen.. Også forklar din situation

Jeg synes altid de er så søde ved Udbetaling DK..

Anmeld

26. februar 2014

lailamik

AnthonsMor skriver:

Jeg synes du skal prøve at ringe til dem igen i morgen i håb om at få en glad dame i telefonen.. Også forklar din situation

Jeg synes altid de er så søde ved Udbetaling DK..

Kunne være jeg skulle gøre det , men er ærlig talt lidt skræmt  Men så må det bare være mig der er så uheldig ..  

Anmeld

26. februar 2014

AnthonsMor

lailamik skriver:

Kunne være jeg skulle gøre det , men er ærlig talt lidt skræmt  Men så må det bare være mig der er så uheldig ..  

Ja jeg tror du har fanget en af dem som havde en dårlig dag

Anmeld

26. februar 2014

lailamik

AnthonsMor skriver:

Ja jeg tror du har fanget en af dem som havde en dårlig dag

Ærgeligt at nogle ikke kan skelne imellem privat og arbejdsliv  ..

men tak for råd og svar og håber at jeg er lidt heldigere imorgen  

Anmeld

26. februar 2014

Raj

lailamik skriver:

Nå på den måde

Det skulle ikke tage så lang tid, da jeg fik fat i dem efter en masse rod med, snakkede jeg med en meget sød dame, som godkendte det med det samme. Nogle dage efter gik det så også i orden med su. Håber du får fat i en som hende i morgen  

Anmeld

27. februar 2014

AnthonsMor

lailamik skriver:

Ærgeligt at nogle ikke kan skelne imellem privat og arbejdsliv  ..

men tak for råd og svar og håber at jeg er lidt heldigere imorgen  

Ja det er super irriterende! For det er jo ikke "kun" dig det så er gået ud over, det er måske 100 andre også, som så kan gå og være nederen over det hele dagen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.