Så er der en uge til 2. lægesamtale ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
8 svar
1 synes godt om
26. februar 2014

Anonym trådstarter

Ja så er der i dag en uge til vi skal til 2. lægesamtale angående barnløshedsbehandling. Nogen der ved hvad denne samtale går ud på?

Jeg har fået taget blodprøver og fået svar på dem (hvilket jeg ikke er blevet klogere af - da de skriver på læge-sprog) og manden har aflagt og fået svar på sæd-prøve, som skulle se fint ud 

Vi har prøvet i 15 mdr. uden held og da jeg har sygdommen endomitriose, ved vi at vi nu skal have hjælp, men ikke hvordan 

Har nu ventet en månede fra min operation og til en tid ved lægen, syntes godt nok denne månede er gået ufattelig langsom 

Og frygter for at resten af forløbet og bliver en stor ventet tid 

Meeeeen vi er i gang og det er selvfølgelig hovedsagen

Og håber så inderligt at heldet snart er med os  Da jeg er ved at miste tålmodigheden og troen på det vil lykkes for os 

GOD DAG TIL ALLE 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Wish-Baby

Anonym skriver:

Ja så er der i dag en uge til vi skal til 2. lægesamtale angående barnløshedsbehandling. Nogen der ved hvad denne samtale går ud på?

Jeg har fået taget blodprøver og fået svar på dem (hvilket jeg ikke er blevet klogere af - da de skriver på læge-sprog) og manden har aflagt og fået svar på sæd-prøve, som skulle se fint ud 

Vi har prøvet i 15 mdr. uden held og da jeg har sygdommen endomitriose, ved vi at vi nu skal have hjælp, men ikke hvordan 

Har nu ventet en månede fra min operation og til en tid ved lægen, syntes godt nok denne månede er gået ufattelig langsom 

Og håber så inderligt at heldet snart er med os  Da jeg er ved at miste tålmodigheden og troen på det vil lykkes for os 

GOD DAG TIL ALLE 

Bliver dejligt for dig/jer at i skal afsted til det

Kan desværre ikke hjælpe med hvad der skal ske til denne samtale da vi først skal til den første d14 

jeg  For at hverken i eller vi skal igennem for lang vente tid og i snart jeg stå med en positiv test 

Sender en masse positiv energi i jeres retning 

Anmeld

26. februar 2014

Anonym trådstarter

Wish-Baby skriver:

Bliver dejligt for dig/jer at i skal afsted til det

Kan desværre ikke hjælpe med hvad der skal ske til denne samtale da vi først skal til den første d14 

jeg  For at hverken i eller vi skal igennem for lang vente tid og i snart jeg stå med en positiv test 

Sender en masse positiv energi i jeres retning 

Tusinde mange tak

men vi er endnu ikke henvist til en klinik endnu, var i ikke det? 

Har "fulgt" dig lidt da det ser ud til vi følges lidt ad, eller hvad man nu siger.

Ja håber vi begge kommer "hurtigt" igennem og vi får en bravende positiv test

Mange kram 

Anmeld

27. februar 2014

Wish-Baby

Anonym skriver:

Tusinde mange tak

men vi er endnu ikke henvist til en klinik endnu, var i ikke det? 

Har "fulgt" dig lidt da det ser ud til vi følges lidt ad, eller hvad man nu siger.

Ja håber vi begge kommer "hurtigt" igennem og vi får en bravende positiv test

Mange kram 

Jovi er henvist til en dr.Rolighed i Skive hvor vi skal til samtale d 14 i næste måned, dette rød en første samtale vi skal til.

hvordan kan det være i ikke er blev sendt videre til klinik endnu når i er blevet test ? Hvis jeg må spørge 

Fra vi kontaktede lægen første gang til manden blev sendt til undersøgelse gik der 4 dage, så gik der to dage til vi fik svar og der have vi tid ved lægen igen og fik resultatet, så fik vi en henvisning til klinikken i Skive og så da jeg ringede der op var der 3 uger til vi havde tid

Men ja det lyder som om vi "følges" godt ad i det her, du er velkommen til at skrive en PB, hvis du har lyst. Kan være rart at have en at snakke med omkring de ting der sker også når vi "følges" rimelig godt ad

Tilbage 

Anmeld

27. februar 2014

modesty

GOD DAG TIL ALLE 

Er det hos egen læge eller gynækolog? Du skal have lavet en gynækologisk udredning (scanning af underlivet, gennemskylning af æggeledere), men den kan du ikke få lavet hos egen læge. Så hvis det er hos egen læge, går jeg ud fra at han vil snakke lidt om blodprøverne og henvise jer til en gynækolog. 

Manden skal også have taget blodprøver og testes for HIV og hepatitis.

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

Wish-Baby skriver:

Jovi er henvist til en dr.Rolighed i Skive hvor vi skal til samtale d 14 i næste måned, dette rød en første samtale vi skal til.

hvordan kan det være i ikke er blev sendt videre til klinik endnu når i er blevet test ? Hvis jeg må spørge 

Fra vi kontaktede lægen første gang til manden blev sendt til undersøgelse gik der 4 dage, så gik der to dage til vi fik svar og der have vi tid ved lægen igen og fik resultatet, så fik vi en henvisning til klinikken i Skive og så da jeg ringede der op var der 3 uger til vi havde tid

Men ja det lyder som om vi "følges" godt ad i det her, du er velkommen til at skrive en PB, hvis du har lyst. Kan være rart at have en at snakke med omkring de ting der sker også når vi "følges" rimelig godt ad

Tilbage 

Hej

Jeg fik taget blodprøver og manden sædprøve, men fordi jeg skulle opereres for endometriose skulle jeg henvende mig til lægen igen bagefter, da hun syntes vi skulle vente til efter min operation, da de indtil jeg lå på briksen var i tvivl om hvor langt ind bag navlen/i maven de skulle. Så derfor er der gået ca. 1.5-2 mdr. med ventetid og operation. 

Du får lige en privat besked, ja det er altid dejligt at have nogen at snakke med og søge råd og vejledning hos

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Er det hos egen læge eller gynækolog? Du skal have lavet en gynækologisk udredning (scanning af underlivet, gennemskylning af æggeledere), men den kan du ikke få lavet hos egen læge. Så hvis det er hos egen læge, går jeg ud fra at han vil snakke lidt om blodprøverne og henvise jer til en gynækolog. 

Manden skal også have taget blodprøver og testes for HIV og hepatitis.

Ja det er hos egen læge, da jeg efter min 1. lægesamtale, ventede på en tid til operation i navlen/maven pga. endomititriose og hun syntes jeg skulle have den overstået først, også skulle jeg ringe til hende efter jeg var blevet opereret

Og det er så den samtale jeg skal have i næste uge, så er spændt og nervøs for hvad der skal ske

Anmeld

27. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Ja det er hos egen læge, da jeg efter min 1. lægesamtale, ventede på en tid til operation i navlen/maven pga. endomititriose og hun syntes jeg skulle have den overstået først, også skulle jeg ringe til hende efter jeg var blevet opereret

Og det er så den samtale jeg skal have i næste uge, så er spændt og nervøs for hvad der skal ske

OK, jamen der kommer nok ikke til at ske det helt vilde, hun kan i hvert fald ikke lave alle de undersøgelser der skal laves. 

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

OK, jamen der kommer nok ikke til at ske det helt vilde, hun kan i hvert fald ikke lave alle de undersøgelser der skal laves. 

Nej, men bliver også rart at få afvide hvilke undersøgelser man skal igennem, hvis hun kan fortælle det

Ja bare at komme i gang og blive videre sendt og kommer videre i forløbet og forhåbentlig et skridt nærmere ønskebabyen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.