Anonym skriver:
Jeg kommer i skole og næsten alle pladser er taget. Eg går forbi første ledige og spørg om jeg må sætte mig ved siden af personen der sidder der "det må du godt" så jeg sætter mig " men (en anden) sidder der altså" (h*n er ikke i skole) .. Nu har jeg jo sat mig....... "Når men vi kan bare flytte os hvis h*n kommer" ...... H*n kommer så lidt efter timen er startet, og så rejser min sidemakker sig fandme som det første og fjerne sig fra min side , og de sætter sig så ned i den anden ende af klassen .... Okay, lugter jeg så meget???? Så nu har jeg en knude i maven hver gang jeg træder ind, alle har mere eller mindre fundet sig en "makker" en "kammerat" så selvom vi ikke har faste pladser, så sidder alle fast et sted stort set....
Når, i mandags blev min knude bare større .. Igen ingen pladser, undtaget en plads ved siden af en hvor den "faste" sidemakker åbenbart er syg. Jeg går derhen og først da jeg tager i stolen fjerner h*n sine fødder fra den UDEN at kigge op vel og mærke (sidder bare med sin Tlf) . Jeg sætter mig men kan mærke jeg ikke er velkommen. Vi skal så lave en "snakke " opgave 2 og 2 og h*n sidder bare med hovedet nede i bogen. I laaang tid sidder h*n uden og sige noget. Jeg bladre lidt i bogen så jeg ikke ligner en der bare venter, men til sidst spørg jeg så om (det vi skulle spørge hinanden om) efter et halvt sekund kan h*n rejse hovedet halvt, kigge på mig og svarer "øh nej" (med et blik der siger hvorfor fanden snakker du til mig) kigger ned igen, og slut! Da runde spørger kommer, har vi ikke noget at sige, så jeg ligner en der ikke gider det her......... Fedt!
Hvad kan jeg gøre? Jeg er gravid og har muligvis en masse hormoner, men er fandeme ved at tude nogengange og har ikke lyst til at tage i skole ! Og har kun gået der knap 1 mdr
Det er skam ikke dig der er noget galt med, men personens indstilling til skolen og tingene......
vi har os en del der sidder med snottet i mobilen konstant, har en ret respektløs og ligeglad indstilling til tingene..... Det er møg belastende.... Især hvis du så har fået personen som sidemand/makker.....
Forsætter det ville jeg tag en snak med undervisneren, netop hvor du gær det klart for han/hende at du gerne vil og ikke er doven, men at din makker faktisk er umulig at komme i kontakt med... Det super trist at man bliver nød til at gør det, da man burde være voksen nok til at deltage aktivt i timerne.... Men nogle er bare ik aktive, og nogle ting bør desværre tages op....
vi har desværre haft tusind samtaler, får skideballe over folk ik er aktive, ik gider og har en jeg er sku ligeglad indstilling....
Nogle går på en uddannelse, hvor man burde være voksen og tag ansvar og deltage aktivt... Det er desværre bare ik alle i klasselokalerne der formår at opføre sig voksent!
jeg håber det blir bedre og knuden forsvinder, når der er gået lidt og det forhåbentlig blir bedre