offentlig ammning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
10 svar
22 synes godt om
25. februar 2014

TNBC

Hvad mener I om det her??

Jeg vil understrege at jeg ikke har noget imod ammende kvinder, og bliver ikke stødt over at de sidder og ammer omkring, fordi det jo er naturligt.

Men hvis de sidder i vejen, eller i fare for andre og dem selv, synes jeg det er ok at be dem flytte sig.

Nu ved vi jo ikke hvor hun præcis sad, men der står en legemadras, det vil sige hvor der leger børn. Ville det ikke være bedre at sætte sig et sted hvor der ikke kan komme tumlende børn? De ser jo ikke at hun sidder og ammer...

Men jeg kan ikke helt finde ud af det, og om hun pisker en stemning op eller hvad?

Og ja jeg tror faktisk at der er folk der bliver stødt af det, og det er jo deres problem..

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2225421.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

ESV

Yurie skriver:

Hvad mener I om det her??

Jeg vil understrege at jeg ikke har noget imod ammende kvinder, og bliver ikke stødt over at de sidder og ammer omkring, fordi det jo er naturligt.

Men hvis de sidder i vejen, eller i fare for andre og dem selv, synes jeg det er ok at be dem flytte sig.

Nu ved vi jo ikke hvor hun præcis sad, men der står en legemadras, det vil sige hvor der leger børn. Ville det ikke være bedre at sætte sig et sted hvor der ikke kan komme tumlende børn? De ser jo ikke at hun sidder og ammer...

Men jeg kan ikke helt finde ud af det, og om hun pisker en stemning op eller hvad?

Og ja jeg tror faktisk at der er folk der bliver stødt af det, og det er jo deres problem..

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2225421.ece

Helt ærlig så syntes jeg bestemt ikke at ammende kvinder skal gemmes væk i et hjørne (har jo selv været der) MEN som ammende kvinde kan man alligevel godt tage hensyn til andre, selvom man ikke er blufærdig kan andre jo godt være det og jeg syntes i virkeligheden slet ikke det passer sig at sidde på en legemadras sådan et sted og nægte at amme diskret, jeg syntes hende her pisker en stemning op uden noget andet formål end at piske en stemning op.

Hvis jeg havde mit barn med sådan et sted ville jeg blive noget målløs over at en anden kvinde bare stillede sine herligheder til skue for mig og mit barn sådan midt i det hele jeg ville ikke blive stødt men ville nok undre mig, jeg har heller ingen problemer med at Emilie ser nogen give en baby mad, hun ved udemærket hvor mælken til små babyer kommer fra men jeg kan på den anden side ikke forstå at man har lyst til at stille sig selv til skue på den måde..

Okay det blev båd langt og rodet buttom Line her må være: jeg syntes hun overreagerer og bare pisker en stemning op!!

Anmeld

25. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Amningsdebatten hænger mig langt ud af halsen. Jeg kan ikke klare de typer der synes at hele verden skal se dem amme. 

Anmeld

25. februar 2014

TNBC

ESV skriver:

Helt ærlig så syntes jeg bestemt ikke at ammende kvinder skal gemmes væk i et hjørne (har jo selv været der) MEN som ammende kvinde kan man alligevel godt tage hensyn til andre, selvom man ikke er blufærdig kan andre jo godt være det og jeg syntes i virkeligheden slet ikke det passer sig at sidde på en legemadras sådan et sted og nægte at amme diskret, jeg syntes hende her pisker en stemning op uden noget andet formål end at piske en stemning op.

Hvis jeg havde mit barn med sådan et sted ville jeg blive noget målløs over at en anden kvinde bare stillede sine herligheder til skue for mig og mit barn sådan midt i det hele jeg ville ikke blive stødt men ville nok undre mig, jeg har heller ingen problemer med at Emilie ser nogen give en baby mad, hun ved udemærket hvor mælken til små babyer kommer fra men jeg kan på den anden side ikke forstå at man har lyst til at stille sig selv til skue på den måde..

Okay det blev båd langt og rodet buttom Line her må være: jeg syntes hun overreagerer og bare pisker en stemning op!!

Så er vi enige. Jeg skulle bare være sikker på at jeg ikke var helt galt på den.

jJeg synes heller ikke de skal gemmes væk, men man tager jo hensyn til hinanden. Og det synes jeg ikke hun gør. Man kan godt sætte sig et andet sted end lige der hvor børnene leger..

Ville du amme ved bordet, mens man sad og spiste eller sætte dig et andet sted?

Anmeld

25. februar 2014

TNBC

mor:) skriver:

Amningsdebatten hænger mig langt ud af halsen. Jeg kan ikke klare de typer der synes at hele verden skal se dem amme. 

Enig.

Hvis andre skal tage hensyn til dem, skal de jo også tage hensyn til andre, hvilket jeg ikke synes hun gør, men bare vil være på tværs og få folk til at stå på hendes side, fordi hun synes hun bliver behandlet dårligt og at hun skal gemmes væk, hvilket man altså ikke bliver ved at sidde på en bænk.

Anmeld

25. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Enig.

Hvis andre skal tage hensyn til dem, skal de jo også tage hensyn til andre, hvilket jeg ikke synes hun gør, men bare vil være på tværs og få folk til at stå på hendes side, fordi hun synes hun bliver behandlet dårligt og at hun skal gemmes væk, hvilket man altså ikke bliver ved at sidde på en bænk.

Jeh tænker også at det da umuligt kan være særlig rart for bebsen. Jeg ville da til enhver tid foretrække fred og ro til mit barn mens der bliver ammet. En legeplads er alt ander end fred og ro. 

Anmeld

25. februar 2014

TNBC

mor:) skriver:

Jeh tænker også at det da umuligt kan være særlig rart for bebsen. Jeg ville da til enhver tid foretrække fred og ro til mit barn mens der bliver ammet. En legeplads er alt ander end fred og ro. 

Præcis.

Ligesom de mødre der går ind i et andet rum, når der er mange mennesker, når de skal amme.. Barnet kan jo slet ikke koncentrer sig om amning.

Jeg vil da også selv sidde et stille sted, gerne for mig selv(hvis jeg ikke har ældre børn og er alene der), så jeg kan nyde tiden med mit barn.

Anmeld

25. februar 2014

SandraXOXO

Folk må gerne amme midt i maden herhjemme og egentlig også på cafeen, gågader, shoppencentre, i fona og capella play, mine øjne triller ikke ud af hovedet fordi folk giver deres babyer mad, i min familie ammer kvinderne altså også ved bordet til en fødselsdag, man skal da ikke gå glip af sladder hvis baby alligevel er ligeglad med lidt ekstra mennersker  Og hvis mændenes øjne triller ud af hovedet bliver de bare sparket ud i køkkenet, så kan de sgu ta opvasken

Men selfølgelig skal man ikke sidde i vejen, hoppeborge, rutchebaner, midt på fodboldbaner osv må man måske godt lige tænke sig til ikke er det fedeste sted at amme hvis andre løber og leger. Og forsædet af bilen imens man kører er også no go i min verden. Dog af hensyn til sikkerhed ikke pga 'patter i forruden' dem er der så mange af uden babyer på, anyway.

Jeg har dog aldrig selv ammet offentligt, er ret så blufærdig når det drejer sig om mine egne jader

Anmeld

25. februar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu har jeg ikke børn endnu. Men udfra hvad jeg forstår af amning er alfa og omega den her kontakt mellem mor og barn. Denne kontakt kræver ro og koncentration. Når det er offentlig amning så kan ovenstående blive et problem at opnå.

jeg har selv planer om at trække mig væk fra offentligheden i et vis omfang. Men nu er jeg også blufærdig. 

Jeg synes at mennesker skal tage hensyn til hinanden. Og det er ligegyldigt om man er den ammende kvinde eller vedkommende der føler sig ramt. Kan man undgå at føle ubehag ved at vende sig eller andet er det jo fint. Men jeg kan ikke se at der er noget galt med at spørge om vedkommende evt vil skærme/vende sig ell. Lignende. Som ammende skal man da også udvise respekt for sine medmennesker og imødekomme fx denne person der føler sig tilpas. 

Men vi er jo alle forskellige og med forskellige lyster/syn på sagerne. 

Anmeld

26. februar 2014

TNBC

SDD skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu. Men udfra hvad jeg forstår af amning er alfa og omega den her kontakt mellem mor og barn. Denne kontakt kræver ro og koncentration. Når det er offentlig amning så kan ovenstående blive et problem at opnå.

jeg har selv planer om at trække mig væk fra offentligheden i et vis omfang. Men nu er jeg også blufærdig. 

Jeg synes at mennesker skal tage hensyn til hinanden. Og det er ligegyldigt om man er den ammende kvinde eller vedkommende der føler sig ramt. Kan man undgå at føle ubehag ved at vende sig eller andet er det jo fint. Men jeg kan ikke se at der er noget galt med at spørge om vedkommende evt vil skærme/vende sig ell. Lignende. Som ammende skal man da også udvise respekt for sine medmennesker og imødekomme fx denne person der føler sig tilpas. 

Men vi er jo alle forskellige og med forskellige lyster/syn på sagerne. 

Helt enig.

Hvis vi skal vise hensyn til de ammende, skal de vel også vise hensyn til os, og måske lige sætte sig et sted, hvor der ikke er børn der leger eller noget.

Jeg synes hende kvinden i artiklen, bare vil høres og lige skal få det til at lyde som om hun skal gemmes væk, og at hun ikke må være der. For gud skyld, hun sad på en legemadras, hvem sidder og ammer på sådan en?? Vi sidder jo heller ikke og spiser vores mad der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.