Rejser med børn - hvad vil du vide om landet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. februar 2014

Autostol.dk

Jeg har kastet mig ud i livet som "rejseblogger" efter en super fed oplevelse/rejse til Sri Lanka sidste sommer med min kæreste og vores søn på 3 år.

Derfor har jeg lavet  Sril.dk, som er en rejseblog med masser af informationer om Sri Lanka.

Jeg vil gerne dreje blogger ind på, hvor nemt og dejligt et land Sri Lanka er at rejse i, selvom man har børn med. Jeg er igang med et længere indlæg om hele vores rundtur, men vil også lave enkelte indlæg, som har fokus på de ting børnefamilier har brug for at vide.

Derfor vil jeg høre om du vil dele de ting, som du undersøger når du rejser afsted med børnene og hvor du mener jeg skal ligge fokus i de første 3-4 indlæg?

Det kunne være børnevenlige strande, maden, transport ol. - alt indput kan bruges.

Jeg har stadig meget travlt med autostolsiden, så Sril.dk vil mest være et hyggeprojekt, men derfor bliver det skam taget meget seriøst

Jeg ser frem til at modtage en masse indput!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Autostol.dk

26. februar 2014

Muffinmus

Helt klart hvor bøenevenligt området er.

Både vejrmæssigt(ikke for hård sol og 40 grader)

klapvognsvenligt?

ting at se eller gøre med børn

Maden

Besværlig eller for lang transport (f.eks rejser vi endnu ikke til lande der har 2 timers køretid fra lufthavnen til hotellet da rejsen i sig selv er mere end hård nok for små børn...både turen til lufthavnen, 2 timers ventetid mindst og ofte en lang flyvetur, vente på baggage osv) ofte helst kun max 30-45 min kørsel.

evt. hvilken transport der er nemmest.

Vaccinationer evt HVIS man nu skulle vælge at tage den alt for lange rejse med børnene engang:-)

Evt hvordan rejsen gøres billigst muligt

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Priser på bleer, om de findes uden parfume osv (det samme med klude)

Babymad/mme

Hvordan det bliver set på, at have små børn med på f.eks. restaurant

Anmeld

27. februar 2014

Autostol.dk

Tak for indput. Det var meget brugbart.

Mht bleer - så har vi altid selv haft med, men det er måske ikke sådan i andre gør?

Anmeld

27. februar 2014

Anitta Kristiansen

Hvis bagage bliver væk eller stjålet så har man ikke længere sine bleer og fylder meget hvis der er to ble børn og en ferie på en uge. Der skal også være plads til andet hvis det er længere ferie, så om muligheder for at vaske tøj er, da de hurtigt kan blive svinet til med en bette. Om der er steder de kan lege, uden det er en pool. Og om hvordan sikkerheden er et sted. At man ikke er nervøs for der sker sine børn noget hvis de er alene ( større børn)

Anmeld

27. februar 2014

Autostol.dk

Anitta Kristiansen skriver:

Hvis bagage bliver væk eller stjålet så har man ikke længere sine bleer og fylder meget hvis der er to ble børn og en ferie på en uge. Der skal også være plads til andet hvis det er længere ferie, så om muligheder for at vaske tøj er, da de hurtigt kan blive svinet til med en bette. Om der er steder de kan lege, uden det er en pool. Og om hvordan sikkerheden er et sted. At man ikke er nervøs for der sker sine børn noget hvis de er alene ( større børn)

Tak for svar

Anmeld

27. februar 2014

modesty

Mht bleer - så har vi altid selv haft med, men det er måske ikke sådan i andre gør?

Vi har været ude at rejse med min søn to gange og vi har aldrig haft bleer med. Første gang var til Frankrig, anden gang var til Indien, og begge gange undersøgte jeg på forhånd at man kunne få uparfumerede bleer (var sjovt nok sværere at få fat på i Frankrig end i Indien!). Vi var i Indien i en måned og gad godt nok ikke slæbe bleer med til så lang tid...

Jeg ville være interesseret i: 

Infrastruktur/transportmuligheder.

Ting at lave for børn i nærheden.

Er der legepladser/børnepool (vil ikke være afgørende for mig, men rart at vide).

Er der malaria/dengue.

Forhold ved stranden - sten, tidevand.

Hvor turistet området er - og evt. en sammenligning af turistniveauet i forskellige områder så man selv kan vælge efter om man gerne vil have turister og højt komfortniveau eller hellere vil have det mere "rustikt" og til gengæld også mere stille (jeg foretrækker det sidste).

Anmeld

27. februar 2014

Autostol.dk

Mange tak for gode indput!

Anmeld

2. marts 2014

Maja_4000

Autostol.dk skriver:

Nu har jeg kun været i udlandet en gang med min datter, og der købte vi bare bleer i lidl som vi også gør herhjemme men det er jo ikke alle lande som har de samme butikker som os jeg gider ikke fylde en kuffert med bleer hvis det kan undgåes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.